donderdag 30 april 2020

Tas/tassen....en de Akeleien.....

Je kon ze "horen"groeien de afgelopen dagen, vooral na dat zachte regentje van maandag, de Akeleien. Wat een kleurexplosie geeft dat aan de tuin. Ik laat ze gewoon zaaien waar ze willen en dan heb je in het voorjaar overal ineens mooie bloeiende Akeleien.
Hier bij het bijenhotel is het helemaal leuk, in deze coronatijd krijgen de bijen nu ook hun eten voor de deur. In het hotel wonen voornamelijk Metselbijen, dat is heel leuk om te zien en....ze prikken niet.
Ik heb ze echt in allerlei kleuren.......Pik wel eens bij mensen uit de tuin een paar zaaddoosjes als de Akeleien zijn uitgebloeid......zo kom je dan weer aan nieuwe kleurtjes.
Zo'n dankbaar bloemetje....
Gister was mijn lief weer eens met auto's spelen dus mocht ik ook wat leuks doen.....Ik heb een snipperdag genomen.
Wat ben ik gaan doen? Wel het volgende...
Misschien hebben jullie wel eens gehoord van Trijntje vd Horst, dat is een quiltster en die maakt
Mestvaaltquilts.
Wat is een mestvaaltquilt, wel dat is een quilt gemaakt van snippertjes en sliertjes stof die je hebt overgehouden van het maken van quilts.
Er mag van alles in zitten ook lelijke stofjes, als je ze klein knipt zijn ze niet meer lelijk.
Trunckshow Mesthoop Quilts bij Aljona,Schagen
Hier zie je zo'n mestvaalt van lapjes....{ dit was bij ALJONA in Schagen}

Dit  is mijn mestvaalt...
Niet alles natuurlijk, maar hier heb ik mee gewerkt....
en toen heb ik dit gemaakt....
Een tas van sliertjes, met een zak erop en aan de achterkant ook nog een borduurwerkje erin verwerkt.

Het borduurwerkje is niet groot, maar ik vond het wel leuk om het erin te stoppen....
geborduurde vlindertjes....

Ik heb er dus de hele dag over gedaan en het resultaat vind ik mooi.....hij is te koop....

Die mevrouw Trijntje maakt dus quilts van sliertjes, kijk maar...
Mesthoop Quilt nummer 1  "Pyramides" genaaid met paperpiecing techniek
Hij is mooi toch?
hier een detail....

Detail Mesthoop Quilt nummer 1  "Pyramides" genaaid met paperpiecing techniek
Kijk hoe leuk zo'n quilt dan is, wat een uitstraling...
Zou ze nog wel sliertjes over hebben.....ik denk dat er bij quilters nooit een gebrek aan sliertjes zal zijn.

Maar..........dat was gister op mijn snipperdag, wel toepasselijk werken met snippers op een snipperdag, ik had ook nog een andere tas gemaakt, naar aanleiding van de quilt met de etiketjes.
Is ook heel leuk geworden vind ik zelf.....oud spijkerstof en nog overgebleven etiketjes, stofje van het verknipte gordijn..en 4 oude knopen.
Ja, dat heb je met oude knopen, ik vond 2 rode en 2 grijs/groene, dan maar om en om, staat toch wel geinig.
Er zit ook nog een zakje op genaaid, op de zijkant, vond ik wel speels...
En ik heb hem gevoerd met een stof uit India, had mijn dochter ooit gekregen....
Ik wilde het merkje uit dat bloesje halen { de stof was een bloes uit India } maar het verging waar ik bij stond, geen goede kwaliteit, jammer....
Nou en zo gaan bij mij de dagen er in rap tempo door, ideeën heb ik ook nog genoeg, dus...jullie horen weer van mij qua knutsel werken.

Fijne donderdag of wonderdag, vroeger koninginnendag......

groetjes, Marion.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten