maandag 20 april 2020

Tuinesië, en lekker eten..........

De zondag was een beetje als dit deurtje....kalm aan en af en toe de oogjes dicht...lekker genieten van het zonnetje.
Jullie vragen je misschien af hoe het dan is afgelopen met onze schilder workshop, nou best goed eigenlijk.
Ja, ik noem het maar een workshop schuren en schilderen want eigenlijk hebben wij vakantie. Wij zouden nu eigenlijk weg zijn....en sommige mensen gaan dan toch workshops volgen op vakantie....nou dat doen wij dus dit jaar ook, en weet je waar...ja, juist in Tuinesië......
Het schuur en schilderwerk is af op een kleine onderdorpel { vaktaal, ben er helemaal in thuis} na, die hadden we in de grondverf gezet en die moeten we nu nog 1 keer licht schuren en opnieuw verven. Gister was daarvoor te veel wind en vandaag weer ben ik bang.
Schilderen en wind gaan niet zo goed samen heb ik geleerd.
Dus vandaar dat we van het zonnetje mochten genieten, en ik kon de handjes rust gunnen, dat was wel nodig.
Zaterdag heb ik nog een lekker recept gekookt van Ramon Brugman, een kok uit het programma Binnenste Buiten.
Ik geef jullie hier een linkje:

{klikerdeklik}

Het was heel erg lekker vooral die salade met de groene asperges. Zo vaak eet je eigenlijk geen groene asperges, maar bij deze salade met dressing was het heel lekker.
Dus als je je verveelt in deze dagen, ga lekker koken........en dek de tafel mooi, nodig je partner uit en ga heerlijk genieten van deze maaltijd, zo saampjes...met een lekker glaasje wijn erbij, dat dan weer wel.
Het is dan net alsof je er even uit bent, vind ik.....


Wat heb ik nog meer gedaan, o ja...ik heb alle "snoepjes" { de jojo's} op de spijkerquilt genaaid, hij zit dus nu aan elkaar...Oftewel, de schaal is leeg, opgesnoept.

Nu kan ik dus aan de randen beginnen....moet ik eerst nog wel even een paar spijkerbroeken slopen, maar dat geeft niet......Mijn doel is dat de quilt klaar is voor kleinzoon Ilay rond 17 mei, want dan gaan ze verhuizen en krijgt hij een eigen kamertje en dan kan de quilt op z'n bed. Dus zo'n datum in het verschiet helpt wel mee om door te gaan.

Nog een plaatje dan maar, natuurlijk wel van een deur....
Oeps, die is niet zichtbaar, grappig.....

Ik heb ook nog een spreuk...
Het is waar maar ik kan mij voorstellen dat veel mensen zorgen hebben NU.....

Wens jullie een gezellige kalmaandag,
groetjes, Marion.






1 opmerking:

  1. Zijn vaak lekkere recepten van binnenste buiten deze had ik nog niet. Ga ik bewaren. Dank je wel. En de quilt wordt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen