vrijdag 3 april 2020

Een foto challenge...........

Er is een foto challenge op FB....laat eens een foto van vroeger zien toen je klein was.
Wel hier is er een, ik was toen nog heel klein, ik schat 3 mnd.
Hier zie je al dat ik nooit een mager meisje zou worden, bolle wangen, zeg maar een dikke toet, en heerlijke plooi-billen. Op dit soort babybillen ben ik nog altijd verliefd, dat vind ik zo mooi om te zien.
Maar misschien vinden jullie deze leuker.....
Hier ben ik 2 jaar oud. Er woonde een amateur fotograaf in het gemaal van Andijk toen ik klein was en die wilde graag portret foto's oefenen, zodoende heb ik  wel veel kiekjes. Dat was toen best bijzonder, ik ben van 1956, dus niet iedereen had een camera.
Ook kwam die man bij ons thuis en dan maakte hij ook kiekjes...
Hier ligt onze kat Dorus heerlijk in mijn poppenwagentje. Leuk zo'n rieten wagentje.
Ook kon ik Dorus zelfs kleertjes aantrekken, vond hij niet erg als hij dan maar in mijn wagentje mocht slapen. 
Het was net zo'n Jip & Janneke verhaal, die hadden ook een kat, Siepie, en die lag ook in de poppenwagen totdat....Dan zegt Janneke: O nee, het "kind" klimt in een boom.....
Dit is ook een leukerd, samen met vriendin Ria op onze step, bijna 4 jaar zijn we hier. We gingen namelijk op de step naar de kleuterschool, dat kon vroeger gewoon.
Hier samen met vriendin Betsy op de oudhollandse markt in Hoorn......8 jaar zijn we hier.
Later kwam ik dit meisje van het bokkenwagentje weer tegen toen ik mijn oudste dochter naar de kleuterschool bracht. Zij bracht daar ook een dochtertje naar toe en ik vond haar zo bekend om te zien. Zij heette van haar achternaam Blokdijk en iedere woensdag verdiende ze zo een centje met een bokkenritje.
Ik heb toen deze foto voor haar gekopieerd want ze had zelf geen  foto van deze tijd. Helaas is zij veel te vroeg overleden.
Kijk en dit zijn mijn vriendinnen nu.....
Fijn om nog steeds vriendinnen te zijn.

Maar ik heb nog een plaatje....
4 juli 1964.......Mijn verjaardag.....
Deze verjaardag was eindelijk anders....ik had sinds maart een broertje!
Wat had ik altijd een verlangst naar een broertje of een zusje....iedereen had dat thuis, behalve ik...
En hoe het zat met babies dat wist ik toen ook nog niet.
Zo kregen ze bij een klasgenootje de 6e baby, dat vond ik toen niet eerlijk want wij hadden er geen een en hun wel. Grappig dat ik dat soort gedachten nog weet.......
Nu weet ik dat het kwam omdat mijn vader niet vaak genoeg thuis was.....hij was vrachtwagen chauffeur buitenland, dus de hele week van huis.
Mijn moeder is toen wel een aantal keren met hem mee geweest en het resultaat was dus mijn broer.
O, wat was ik toen blij dat hij geboren werd.
Nou dit was een hele uitgebreide challenge....
Best wel leuk die oude foto's....
Ik wens jullie toch weer een fijne dag.

stay calm, stay @ home.

groetjes, Marion.




2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal en leuke foto's. Wees er zuinig op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeel leuk om te zien. Ik kende ze ook nog niet allemaal. En zelf op de step naar school als je 4 bent kun je je nu niet meer voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen