zaterdag 11 april 2020

Paaszaterdag...anders dan anders..............

We beginnen met een paashaasje, het is tenslotte morgen Pasen.......Maar het is dit jaar zo anders voor mij.
Normaal gesproken zou ik vandaag naar de markt in Beaune zijn gegaan om daar heerlijke lamskoteletjes te halen en een lekkere tapenade, en natuurlijk asperges, om vervolgens ook nog wat lekkere franse kaasjes te scoren, ja, gewoon op de markt.

Mededelingen van land en tuinbouw: Beaune
Dit is de kraam met de heerlijke droge worstjes.......
9 leuke markten in de Provence en Côte d'Azur - Tips voor je ...
Tapenades en olijven......
Wijntrip naar de Bourgogne. 5 dingen die je zeker moet doen.
Coeur de boeuf tomaten, zoooooooooooo lekker....
en zo kan ik nog wel even doorgaan.....
deze lekkere dingen  allemaal niet  dit jaar.....misschien volgend jaar weer.
Wij gaan namelijk al jaren met Pasen naar de Bourgogne streek, het is niet ver en toch heel frans.
Vroeger toen we nog werkten reden we het in 1 dag......dat hoeft niet meer, nu hebben we tijd....en nu gooit Corona roet in het eten, letterlijk......
Maar goed we maken er wat van...morgen gaan we brunchen met jongste dochter en Phlynn, ook weer gezellig.
Onze dochter zit al enkele weken verplicht thuis door corona, want ze is nu 7mnd zwanger van de 2e.
Vervroegd met zwangerschapsverlof. Gelukkig dat het kan maar het is niet zo leuk als anders. Je kan nergens heen, er is geen gezellig samenzijn met vriendinnen of leuk shoppen voor de baby, niets van dat alles.
*****

Wat heb ik nog meer te vertellen, wel het volgende...
In deze maand komen er altijd wel wat boeken uit over de 2e wereld oorlog. Dit jaar een Bookazine van het blad Libelle...
Ik heb hem gekocht en het is een aanrader...
Ik lees hem even tussendoor, ja dat doe ik wel meer omdat ik dat dan meteen wil lezen.
Ik ben eigenlijk in dit boek bezig.....ook een aanrader....gaat ook over de 2e wereld oorlog...
Maar dit is gewoon een heel apart boek, de schrijfster woont namelijk in dat huis en zo ontstond dit boek, heel apart. Als je het kunt lezen dan zou ik dat zeker doen.
Wel, tot zover maar weer.
Ik hoop op mooi weer, wij kunnen lekker in de tuin en zo toch veilig thuis blijven.

stay safe, stay@home

Als we dat met z'n allen weer doen, en blijven doen, gaan we de goeie kant op. We rekenen op elkaar, toch?

Fijne Paasdagen, ook al zijn ze anders,
groetjes, Marion.

1 opmerking: