maandag 13 april 2020

Wat een verschil 1e of 2e paasdag................

Het is gelukt dit jaar, het is Pasen en de tulpenvelden staan in bloei.......maar.....door de Corona geen buitenlandse toeristen om al die pracht te bewonderen.....zo jammer.....
En dan dat prachtige weer gisteren, heerlijk buiten zitten en vandaag....heerlijk binnen zitten met de kachel aan.
 Dat is nou Nederland.

Wij hadden een hele leuke 1e paasdag...
Verschillende kippen in onze tuin hadden hun best gedaan in samenwerking met de paashaas....
Klein kipje, kleine eitjes maar wel van chocolade, mmmmmmmmmm
Wie is daar niet dol op....
Phlynn kwam met z'n mamma lekker bij ons brunchen en eieren zoeken natuurlijk. Het was voor hem de 1e keer dus hij genoot ervan.....
Hij heeft wel 2 gewone eieren naar binnen gewerkt en natuurlijk ook nog de nodige van chocolade...dat mag dan omdat het Pasen is.....
Wij hebben 's middags nog even een klein rondje West-Friesland gedaan om even naar de tulpen te kijken, en ze even op de kiek te zetten.
Wat zijn er toch een mooie kleuren......
Plaatje is mooi, alleen die windturbines vind ik vreselijk ...het zij zo.....
Laat op de middag kwam onze andere dochter ook nog even een bakkie doen. Haar man werkt in de zorg dus die was aan het werk en zij had de kinderen al weer de hele dag bezig gehouden en dat doet ze nu al 4 weken. Ze dacht, even wat anders......we gaan een rondje rijden en bij Opa en Oma een kopje koffie drinken.
Nou dat was gezellig, we zaten lekker op afstand buiten.
{Dat blijft raar}
Toch komt nu ook bij deze en gene het besef dat er wel eens geen kampeer vakantie in zit dit jaar..Jammer voor al die hardwerkende mensen en al die kinderen. Voor de kinderen is het best een opgave....geen speeltuin, geen voetbal, geen zwembad open, geen schoolreisje....

Wat ik dan wel weer leuk vind is dat we allemaal in het hetzelfde land vakantie vieren, namelijk in
Tuinesië 
Zie ik jullie daar, wordt het toch nog gezellig......

Ik wens jullie een "warme" 2e paasdag, misschien wel met chocomelk en paaseitjes....
Ik vermaak me wel, genoeg om handen, breien, lezen, borduren en misschien nog wel even in het atelier wat knutselen.
Kijk 'm zitten onze Joep, de vakantie-kat....menige buitenlander die mijn blog leest weet dat Joep altijd mee is met de caravan en dat hij daar op welke camping dan ook, lekker los loopt en geniet van de vakantie.
Joep is namelijk een Zonne kat, echt waar, hij zoekt altijd het zonnetje op.
Misschien ook wel lekker voor z'n oude botjes, hij is namelijk al 18 of 19 jaar, precies weet ik het niet.
Ik hoop dat hij toch nog een keer met ons mee kan gaan.

Groetjes, Marion.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten