vrijdag 10 april 2020

Goede vrijdag, anders dan anders................

Op de valreep gisteravond nog even een tas afgemaakt. Hier moesten nog hengsels aan en dat was natuurlijk zo gepiept want ze waren al pasklaar en doorgestikt.
Het is een Mondriaan stofje, al hartstikke oud, ik denk al 10 jaar oud, en daar kan ik nu wat tasjes van maken. Van die borduurtjes heb ik zakken gemaakt, dus eerst een stofje erachter en toen op de tas genaaid. Staat toch leuk...Mondriaan is een Hollandse schilder en die geborduurde kinderspelletjes zijn ook heel Hollands.
Ergens heb ik ook nog een schellekoord met deze afbeeldingen......maar eens opzoeken.....

Wat wij wel eens op goede vrijdag deden was de kruisweg statie lopen in het plaatsje Vijlen, Zuid-Limburg.
Wij stonden dan op de camping en deden dan samen met de kinderen deze wandeling. De omgeving is prachtig maar die kruisweg route ook.

Je loopt langs deze gemetselde huisjes waar een afbeelding in staat van het lijdensverhaal....overigens heel mooi gemaakt.
Op die plaatjes eronder staat de Bijbeltekst geschreven, zo kunnen kinderen het ook goed begrijpen...
Na een tijdje kom je bij een aantal bankjes met een altaar, daar zijn wel eens buiten missen gegeven....
Daar kun je dan even gaan zitten...het is er heel sereen.....ik ben niet gelovig opgevoed maar dit sprak mij altijd erg aan.
Mocht je dus ooit in de buurt zijn, ga dan maar eens kijken en loop die mooie wandeling, want het is echt de moeite waard. Onze meiden vroegen dan ; gaan we die beeldjes wandeling dan doen......
Goede vrijdag 2020
Wie had dat gedacht dat het "zo"zou zijn......Eigenlijk zou ik vandaag die wandeling willen doen.

En zo heb ik dan toch weer een verhaaltje voor jullie, veel plezier met het lezen.
Fijne vrijdag, groetjes, 

Marion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten