donderdag 9 april 2020

Verknipte stof??....daar maken we wat van.............

Dit driehoekstoeltje, zo noemde ik het altijd, stond vroeger op mijn kamertje. Antiek groen geschilderd door mijn moeder en ging ook met mij mee toen ik ik trouwen ging....toen heb ik hem ossenbloed rood geschilderd. Het stoeltje stond toen in mijn grote hal en je kon er lekker op zitten als je aan het bellen was. { Bellen deed je toen nog niet draadloos}
Het stoeltje verhuisde ook weer mee naar Wognum en werd toen zwart geschilderd en kwam op de kamer van oudste dochter.......Toen die het huis uitging werd het stoeltje wit en kwam in mijn atelier te staan.
En nu....verhuist het stoeltje naar het nieuwe halletje van jongste dochter, het blijft wit maar heeft wel een kussentje gekregen, ja, jullie raden het al van de overblijfselen van de verknipte stof.
Het is nog wel een hoogstandje op naai- gebied want ik heb er zelfs hoekjes in genaaid......goed gelukt vind ik zelf.
Maar ik heb nog meer gemaakt.....
Dit is een opvouwbare box van IKEA en daar kun je handschoenen en mutsen bewaren....
Mijn jongste dochter heeft er 3 op de kapstok staan....dus toen begonnen mijn raderen weer te lopen...dit staat niet leuk in het nieuwe halletje....zelf wilde ze al iets nieuws kopen...maar Ik zei, nee, ik kan er wel wat mee......
De boxen mee naar huis genomen en zie daar, 3 nieuwe boxen.
Het moeilijkste was nog dat zwarte handgreepje....het is gewoon van stof maar ze hebben er wel lijm opgesmeerd en toen heel degelijk vastgenaaid door de kunststof heen.
Ik heb ze er af gesloopt en dat ging niet makkelijk...1 tornmesje gebroken...
Toen naaien op de omslag en bij dat naaien kwam de naald in de lijmlaag en.....ja, natuurlijk die brak...Gelukkig had ik nog meer naalden.
Maar zo zie je maar weer, wat gemakkelijk lijkt wordt dan ineens complex door lijm!!
Dochterlief heeft nu 3, voor het oog, nieuwe opbergboxen. Kringloop.

Maar er was nog meer stof over dus....
Ja, dat kan ik dan niet laten,ik heb er een tas van gemaakt met behulp van oude spijkerstof.
Weer een tas voor de voorraad als we volgend jaar op de Weversmarkt gaan staan. Ik heb bedacht dat ik er dan toch wel een 50 moet hebben..........we blijven alert op stofjes en ideeën....
Ik heb de tas ook nog van een voering voorzien....
Het is gemaakt van een oude dekbedhoes maar kleurt er heel goed bij...kringloop.
En zo knutselen we verder, lekker de zinnen verzetten en creatief bezig zijn. Nu moet ik nog een tas maken voor een op komst zijnde baby, lijkt mij wel leuk voor de moeder, kan ze alle rommeltjes in meenemen. Als de tas klaar is laat ik hem zien.

En zo komen we al weer aan het einde van mijn verhaaltje...
Ik zou zeggen geniet van het zonnetje, die schijnt voor niks dus iedereen kan er van genieten.
Fijne dag, groetjes, Marion.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten