zondag 17 juli 2022

Nog 3 nachtjes slapen...........

Over 3 nachtjes is het zover....dan mogen wij eindelijk onze tassen verkopen op de markt in Hoorn. Jullie inmiddels wel bekend, de Weversmarkt.


Er is ook nog een andere markt, met vinyl {muziek op vinyl} dus dat is voor ons gunstig. Hoezo?
Nou, als die mensen eerst even langs onze kraam lopen hebben ze alvast een tas waar alles in kan worden meegenomen wat ze van plan zijn te kopen.
Gister had ik een Patchie-dag met mijn quilt vriendinnen, altijd heel gezellig. Het was dit keer bij Marja, in Alkmaar, zij is sinds kort lid van ons clubje. Het was toch gezellig, weer met z'n allen lekker kletsen onder het genot van koffie, thee, een watertje een lekker sapje....De lunch was ook heerlijk.....Een hartige zalmtaart samen met een heerlijke vruchtensalade. We gingen ook nog wat maken, natuurlijk....het wordt een dradenvanger.....maar dat laat ik nog wel een keer zien.
Helaas was patchie Anneke er niet, zij verblijft nu in het ziekenhuis wegens gezondheidsklachten, en dat was verdrietig. Ook hebben we nog even stilgestaan bij het overlijden van Patchie Gerry, onze nestor....Dat was ook verdrietig want zo'n nestor in een quiltgroepje is altijd fijn, zij weten toch weer meer dan de jongere quiltsters.

Ik kwam natuurlijk thuis met weer een tas vol lappen en lapjes en borduurwerken, dus ik denk dat ik volgend jaar op de markt ga staan met tassen.
 
Ik ga jullie samen met Loeki nog wat tassen laten zien natuurlijk....
Loeki, kom er maar door....
Ha, daar is ie, oeps.....ik wist niet dat Loeki verkering had....


Hier weer een tas van Greet en daar is er nog een van in dezelfde kleur-samenstelling...
Ook weer een soort van tweelingtassen...
Lekker stoer tasje, met een frisse uitstraling, op de markt scoor je punten met deze tas...er kan lekker veel in en er zit voering in en zakken....
Kijk wat een gezellige voering.........Je krijgt er ook nog een hartje bij, dus dit is een tas om "flieft" op te worden....



Hier is het zusje van de 1e tas, kan ook een broertje zijn, dat kan ik niet zien...
Dezelfde frisse uitstraling, maar.....

De binnenkant is een beetje anders.....
Fris groen met stoere zakken, en geloof me, er kan veel in deze tassen.
Gewoon ff langs onze kraam lopen woensdag en dan kunnen deze tassen van jou zijn....

Kijk Loeki heeft ook marktervaring, dat komt goed uit want er is nog 1 tas van Marion te showen, de laatste van haar.....Dan hebben jullie 50!!! tassen van haar voorbij zien komen....

Een geborduurde duiventil in prachtige zachte tinten. Het is een groot borduurwerk, dus daardoor een grote tas.

De stof had ik ooit van Greet gekregen en omdat het takjes en blaadjes stof is vond ik het wel toepasselijk met die duifjes....
Je zou deze tas mee kunnen nemen naar een bruiloft want daar zijn ook vaak duifjes, die worden dan losgelaten na de trouwbelofte....
Je maakt dan zeker de "blitz"

Een lekkere grote zak aan de achterkant, in een eender stofje maar van een andere kleur....gewoon omdat het kon....

Dan hier de spectaculaire voering.....lekker zuurstok roze met als voordeel, ja echt waar,...In deze tas raak je niets kwijt want door de voering kun je alles makkelijk vinden.

Dank aan Loeki en tot morgen....ga maar lekker toeren in je Cadillac met je vriendin, het is er echt weer voor....

Rest mij nog een kleine mededeling...
Iemand dacht dat deze tassen voor een goed doel waren, wel ik kan er wel dit over vertellen...
Mijn tassen zijn gemaakt van borduurwerken uit de kringloop, en dan vooral die kringloopwinkels die de minderbedeelden in onze samenleving steunen.
Dus dan bedoel ik, Dorcas kringloop, Rattaplan kringloop, Dromenhof kringloop, Soggens in Avenhorn, die steunen namelijk ook weer Bake for Life en Emmaus kringloop....ook de stof komt daar vaak vandaan.
Er is dus wel degelijk een goed doel mee gemoeid alleen niet zoals jullie denken.
Door daar te kopen steun ik toch mensen en....heel vaak breng ik de lijsten weer terug dan kunnen ze die alsnog nog een keer verkopen. { Brengt ie 2x geld op}

Goed, bij deze wens ik jullie een  fijne zondag, het is een echte met zon....
Groetjes, Marion.

Lekker afgekloven deurtje....er zit wel een nieuwe plank aan de achterkant.....grappig...













 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten