dinsdag 5 juli 2022

Gewoon een dinsdag in Limburg……

 We begonnen wederom met prachtig weer…..als je wakker wordt in de caravan en je ziet door de dakluiken een strak blauwe lucht nou dan wordt je wel blij……ik wel ….dus dan ga ik eruit. Douchen, kleren aan en dan een heerlijke wandeling met Silka. Zo ook vandaag, en ik hoop de rest van de week….

Ik zal eerst maar even wat tassen uit het archief laten zien…..We beginnen met tassen van Greet…

Een tas met een sterrenstofje en een streepje….en wat voor een streepje….misschien herken je het…het is ouderwets beddentijk…..

Nog een tas met een streepje erdoor…..veel streepjes…

In verschillende kleuren…..
Tassen met een streepje…horizontale streepjes….

Voor- en achterkant verschillend…..

Verticale streepjes…..

In verschillende kleuren…hoe leuk kan een streepjes tas zijn.
Zo zien jullie maar weer, bij Greet is de keuze echt reuze….alle tassen zijn gevoerd en hebben een zakje met een ritsje……

Nu nog een tas van Marion…..
Een tas met een borduurtje van een merklap, gevonden in de kringloop in Doetinchem….geborduurd door iemand uit Wognum!  Hoe raar kan een borduurwerk zwerven….Ik als Wognummer heb het borduurwerk weer thuis gebracht….

Hier de achterkant met het fietssleutelzakje, een borduurtje van het sterrenbeeld kreeft, een van de vele sterrenbeelden die ik had gevonden.

Van dichtbij gezien…..

En gevoerd met een stuk tafellaken van mijn moeder, geborduurd door haar. Nou dat is toch een gezellige tas, die wil je toch hebben…..
Als dat zo is, kom dan naar de:
Ik heb nog een paar Limburgse plaatjes voor jullie….
Ooit was dit een schuur{tje} bij onderstaande grote boerderij…Die boerderij is nu een hotel, restaurant, en café….

Het is en blijft een mooi Limburgs plaatje….Hoeve de Plei, in Mechelen…..

Fijne avond, groetjes, Marion.












1 opmerking:

  1. Heerlijk als je zo naar je zin hebt. Dat maakt het leven een stuk aangenamer

    BeantwoordenVerwijderen