donderdag 21 juli 2022

De M A R K T dag............


Om half 6 ging de wekker, ja, we mochten vanaf 7 uur onze plek zoeken op de Weversmarkt, dus dat was het plan.
We kwamen aanrijden en het was nog redelijk rustig, hier en daar een marktverkoopster, { het zijn bijna allemaal vrouwen} dus dat was mooi.
We kregen plaats G-11, op het Grote Noord aan de V&D kant, zo zal ik het maar zeggen.
De locatie was een droomplek, echt waar....
Naast ons ook gezellige dames uit Friesland, achter ons gezellige dames uit Groningen, heel erg leuk.
Het opbouwen van de kraam kon beginnen.
Wij waren, voor dames die voor het eerst op een markt staan, heel goed voorbereid.
Een groot zeil had ik mee voor over de kraamtafel, gekregen van mijn zwager Piet, want die hoefde het niet meer. Daardoor was de tafel ook mooi afgesloten zowel voor als achter de kraam, dat was mooi.
Daarop hadden we gezellige plastic tafelkleden gelegd en toen kon het optuigen beginnen.
Ook hadden we een klein trapje mee, nou dat was een goeie.....iedereen om ons heen heeft het trapje gebruikt, want ze waren allemaal aan de kleine kant.
Oudere mensen krimpen, het is waar...
Gelukkig hadden wij dochter Marieke mee, en die heeft de hoogte versierselen gedaan, nog dank hiervoor.
Stoeltjes hadden we ook mee, en dat was best wel fijn...zo af en toe konden we ff zitten.
Het werd een feestelijke kraam, iedereen had het erover, vooral de geknipte slingers met tasjes was favoriet. Ilyssa en Megan hadden heel goed hun best gedaan, en het stond ook zo gezellig. Greet had ook nog een feestelijke slinger gemaakt met hele kleine minitasjes eraan, zo leuk...
Toen alles was opgehangen konden we de kraametalage van onze tassen voorzien.
De kraam door de helft en ieder aan een kant, met Marieke en de kassa in het midden. Ja, dochterlief beheerde de kas en schreef onze verkoop cijfers op, goed gedaan, en het was ook erg makkelijk want dan konden wij toch een praatje maken met iedereen.
We stonden immers met  "tassen met een verhaal" 
Toen het opstellen klaar was zag het er zo gezellig uit....
En de kopers van de tassen vonden dat ook. Vooral de tasjesslinger had veel bijval....leuk toch...
Ook hadden we alle 3 een ketting om, gemaakt door Greet...
Kijk zo mooi, ik had rood, Marieke groen en Greet zelf had blauw....

Bezig met de uitstalling.....
9 uur, klaar, het FEEST kon beginnen....
Vanaf kwart voor 10 kwamen de eerste markgangers er aan, en tussen 11.30 en 14.00 uur hadden we echt topdrukte.
Wat was het leuk!
Ja, hoor alles een plekje....

Zal ik het zo of toch maar zo doen....

En wat een leuke ontmoetingen, live blogvolgers ontmoet, dat is wel bijzonder, een volger had gewoon een tas met lapjes voor mij mee.....nou ja, zo lief....zij wist dat niet, maar er zat stof in dat heeft de print van Engelse Drop, en daar ben ik dol op....deze Engelse drop is veilig voor de lijn, een blogvolgster had borduurwerk mee dat ze ooit op de lagere school had gemaakt, en vroeg of ik er een tas mee wilde maken. Nou dat gaan we doen. Er was ook nog iemand die gaat borduurwerk naar mij opsturen, hoe leuk is dat? Zie er nu al naar uit....
Kortom, het was een gezellige, marktdag met een top plek, en heel goed marktweer en daarbij ook nog leuk verkocht. 
Wat wil ik nog meer......
Conclusie gisteravond van Greet en mij persoontje...

W E   G A A N   V O L G E N D  J A A R  W E E R

Ik wil dit nog een keer meemaken.
Dus begin alvast maar te sparen, en bedenk alvast maar wie je met een tas wil verrassen, het kan..


Gisteravond, pootjes in de lucht, en een heel voldaan gevoel. Lieve mensen die een tas bij ons hebben gekocht, dank jullie wel, daardoor hadden wij een  T O P - D A G   . Zonder jullie was het lang zo leuk niet geweest.

Groetjes, Marion....
















 

5 opmerkingen:

  1. Geweldig Marion en Greet (+Marieke 😊) gefeliciteerd met jullie geslaagde dag. Is alles verkocht? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het zo'n geslaagde dag was. Jullie hebben je er lang en goed op voorbereid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat jullie een goede dag gehad hebben. De voorpret van het maken en de voorbereidingen zij 1 maar de tassen ook verkopen is 2. Goed dat jullie tevreden zijn. Daar doe je het voor op naar volgend jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel graag gedaan mama, ik had het niet willen missen. Het was een prachtige gezellige dag, lekker gelachen ook met Greet, superleuk!! Jullie hebben allebei een mooi deel van jullie tassen verkocht. Volgend jaar ga ik zeker weer mee!

    BeantwoordenVerwijderen