vrijdag 15 maart 2019

Opa,Oma slapen..........

Om de week slaapt Phlynn 2 nachtjes bij ons. Zijn mamma heeft dan nachtdienst en aangezien ze een blije alleenstaande moeder is, slaapt Phlynn dan bij ons.
Dat is heel gezellig...
Opa,Oma slapen...zegt ie dan...
Als hij wakker wordt, en dat is op tijd, dan mag hij nog even bij Opa in bed, dat is het hoogtepunt van de ochtend.
Zijn mamma komt hem om kwart over 7 halen en dan gaat ie naar de dagopvang, zijn  mamma moet dan slapen na een nacht werken.
Phlynn vind het allemaal prima, hij weet niet beter.
Phlynn eet hier, net als Opa, 's morgens een bordje havermout en als dat erin zit weet hij dat mamma bijna komt...
Samen met Woef kijken ze of ze mamma's auto al zien komen.
Vanmorgen was Silka nog in de mand en toen ging Phlynn hem halen want Woef moet wel helpen kijken....zo is dat.
Wat een gezelligheid met zo'n ventje.
Op donderdag overdag heb ik altijd een andere kleizoon, Ischa, die is 3, en dat wordt toch ook een mans aapie....
Hij komt binnen en dan wil ie meteen een snoepje, nou oké, hij is bij oma....
Maar als ik dan geen paal en perk stel gaat het gevraag om van alles en nog wat door.
Wel logisch thuis is hij de derde en hier is hij lekker in z'n eentje, alle aandacht van Oma, daar moet je van profiteren......
Nu weet Ischa dat als we gaan koffie drinken dan krijgt hij z'n koekje....en als de 2 wijzers van de klok boven aan staan gaan we lunchen.
Ik zat soms al om kwart over 11 aan de lunch, want mijnheer had honger....
Ze weten ook precies hoe ze je moeten bespelen..aapies zijn het maar wel lieve aapies.
Vandaag ga ik weer verder met de heksenquilt, de rand erom heen begint vorm te krijgen, we naderen het einde.
Ja, ik laat hem zeker hier op het blog zien als hij af is.

Ik ook nog de spreuk.....
Samen met mijn lief zijn WIJ al 43 jaar een geweldig team.......

Voor kleine kinderen is dit verwarrend....Ischa zei laatst ik is Ischa, toen zei ik, ik ben Oma..
nee, zei Ischa ik ben ik, toen zei ik, ik  ben ook ik...
Heel verwarrend, wie is nou ik..........
Wederom een winderige dag, dus lekker binnen handwerken, yes...
groetjes, Marion.


2 opmerkingen:

  1. Ha ha! Nou hij kan er hier ook wat van hoor, mandarijntje, rozijntjes, banaan, rijstwafel, cracker en ga zo maar door. En hij krijgt dat natuurlijk niet allemaal en dat is hij heel boos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door oma he lekker verwend, maar er is inderdaad een grens.
    Ben benieuwd naar je quilt hoor en verder veel plezier met oppassen...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen