woensdag 27 maart 2019

Hokus Pokus Pilatus Pas.........




Hokus, Pokus, Pilatus Pas, de Heksenquilt is  AF! 


De heksenquilt is af, eindelijk, en keurig op tijd voor de regiodag van het Quiltersgilde op 6 april a.s. in Hoorn.
Het was een leuke quilt om aan te werken, hoewel mijn handen het af en toe wel lieten af weten. Maar goed, geen gezeur, hij is af.
Ik heb voor de verandering het label van de quilt eens op de voorkant geplaatst, weer eens wat anders.
Hier en daar een toverspreuk toegevoegd, dat maakt de quilt nog meer een heksenquilt.
Ik heb het met de machine op keperband geborduurd en dat weer met een leuke steek op de quilt vastgezet. Ja, met de naaimachine en dit met het oog op mijn handen.
Dit plaatje vroeg om deze tekst, ja toch.......
En natuurlijk is er ook nog een echte heks aan toegevoegd, gewoon vastgezet met een veiligheidsspeld, dus hij kan eraf  als er gewassen moet worden.

De stof inspireerde mij tot het maken van deze quilt. Ik vond deze stof toevallig bij de Quiltmuis in Oosthuizen. De eigenaresse had alleen wat kleine lapjes in de winkel want ik kocht het in de zomer en het was meer een winterstof.  Ze is speciaal voor mij naar zolder gegaan om meer stof te pakken.
Zij kwam van zolder met die grote panels, dus toen was ik om, een heksenquilt moest het worden.
Nog dank daar voor Marlies.
 De achterkant is helemaal roze met witte stippen, kleindochter is van de roze kleur, dus.....Vandaar ook wat roze aan de voorkant, misstaat helemaal niet vind ik, hij is daardoor heel kleurrijk. 
Een echte kinderquilt.

We hebben nog een spreuk...
Hoge bomen vangen veel wind, zeg ik maar....
Ik dwaal even af, als het over bergen gaat dan kan ik het niet laten......

Afbeeldingsresultaat voor mont ventoux
Dit is mijn favoriete berg, de Mont Ventoux...en daar kan het zeker heel hard waaien, maar het kan er ook heel warm zijn, toch Evert van Puffelen......
Ik hoop deze berg binnenkort weer te bezoeken.
De week is weer door de midden, gezellige woensdag gewenst, hier schijnt de zon en vanmorgen liep ik om 7 uur in het park en het was er toch heerlijk. Bijna geen wind en een heerlijk zonnetje, Top wandeling.
Ik heb zelfs mijn winterhondenwandeljas {scrabble woord } voor mijn zomerhondenwandeljas verwisseld.
Groetjes, Marion








1 opmerking:

  1. Jippie! Goed gedaan mama! Hij is echt zo leuk geworden!! Gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen