zaterdag 2 juni 2018

Ontbijt.....nee niet op bed.....

Zo, het weer is even heel anders vandaag. Liep 's morgens al heerlijk in het zonnetje afgelopen week, nu was het een klein wereldje, en wat frisser, nou vind ik dat niet zo erg, want ik heb het al erg warm van mezelf. Ja, dat is de overgang dat weet ik wel, maar toch....
We hebben evengoed heerlijk gelopen en kwamen nog hondenvriendjes tegen, Sky, een husky, en Keessie, een beagle.
Gezellig even lekker met elkaar gerend.
Zo leuk als die honden dan met elkaar dollen.....
En dan naar huis, Silka krijgt dan ontbijt, een snoepje, een vleesstaafje en wat brokjes. Ik moet het heel aantrekkelijk maken anders eet ze niet, en dat kan ze dagen volhouden. Dus we maken er gewoon een feestmaaltijd van, nog net geen slingers opgehangen.
Daarna ga ik ook ontbijt voor mezelf maken, en dat is toch lekker...
Mijn lief krijgt een bordje havermout, daar kikkert hij erg van op zo 's morgens en het is ook nog eens cholesterol verlagend, echt waar.
En wat maak ik voor mezelf....
Een geschilde appel in stukje gesneden, wat blauwe bessen erbij en 4 verknipte gedroogde pruimen.
Op een andere dag kan het een geprakte banaan zijn met aardbeien en verknipte gedroogde vijgen....
En dan lekker 3 eetlepels muesli erbij, nee geen cruesli, dat mag niet van de diëtiste, dus dat doen we niet...
Dan ziet het er zo uit, en dan nog heerlijke magere yoghurt.....
Even 1 minuutje in de magnetron, anders eet het zo koud, en dan smullen maar....
Ja echt, sinds ik geen brood meer eet is dit een heerlijk ontbijt. Probeer het maar eens, je hebt tot 12 uur echt geen trek.
We hebben nog een spreuk.....
Dit doe ik iedere dag.....Ik wacht niet, ik doe....
Mijn dagen zijn altijd goed, echt waar.
Probeer het ook maar eens, heb je iets naars te verwachten, beloof jezelf daarna iets leuks, dan valt het allemaal wel mee.
Fijne zaterdag, wij gaan zo even naar het tuincentrum om gekleurde plantjes voor de potten, zin in.


3 opmerkingen:

  1. lekkere ontbijtjes! Zelf ben ik ook van de havermout! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Silka toch ;-)
    Ik wissel het af, havermout en yoghurt.
    Fijn weekend
    Welkom op mijn nieuwe blog (oude bestaat niet meer)
    https://inekehube.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen