donderdag 2 juni 2022

Letterlijk.........een gevallen vrouw....


Gister was mijn vriendin Marlie jarig, dus daar ging ik even naar toe. Op de E-bike natuurlijk, gelijk nog even het en ander gekocht in Hoorn, en zo tegen drie uur was ik bij de jarige. Haar man, Jan, zag mij al aankomen en opende de voordeur....en het begon zachtjes te regenen, dus achterom gegaan zodat de fiets droog kon staan onder de carport. Goeie oplossing.
Jan zei nog tegen mij, " heb je expres een rode broek aan zodat ze goed zien? "......"Nou dat is niet de reden" zei ik nog, "want ik hou gewoon van rood en deze broek is toevallig rood."........
Dus naar binnen en gezellig koffie gedronken, het gebak overgeslagen { grote meid} en ook de borrel heb ik niet aan genomen, ik nam een glas water.
Waarom ik dit allemaal vertel, dat kunnen jullie zo lezen....
Het was 5 uur dus ik ging naar huis, mijn lief zou ook wel bijna thuis zijn na zijn autorit van die dag.

Ik reed een andere route dan heen, en dat is leuk, want dan zie je ook weer wat anders.
Al fietsend langs het winkelcentrum, de Huesmolen en de oversteek daar met de nodige stoplichten, rij ik met mijn E-bike in de Eco stand { de minste stroom} en in versnelling 3. Ik moet namelijk vele keren afstappen en dan weer verder rijden. Op een gegeven moment kom ik bij bovenstaande oversteek,
 "de Ballenbrug" , in de volksmond.
Ik had in mijn spiegeltje al gezien dat er een jongetje achter mij reed......
Ik stopte en kon het eerste stukje over steken tot het midden van de weg, het 2e stukje komt daarna en dan moet ik links af....
Ik ben old skool, Ik Steek Namelijk Mijn HAND uit als ik van richting verander....
Het jongetje wat achter mij reed, reed inmiddels aan de linker kant naast mij en kreeg bijna mijn arm tegen zijn hoofd.....
Wat er toen gebeurde......
Ineens lag ik op de grond met mijn benen nog op de trappers en de fiets boven op mij en mijn achterwerk lag op het voorwiel van het jochie z'n fiets....bizar.....
Gelukkig kwam er een aardig man aangefietst en die heeft de fiets van mij afgehaald en toen kon ik opstaan......gelukkig was alles nog heel.....
Maar nu de clou van dit ongelukje....
Het jochie moest namelijk rechts af en dat kon niet want hij reed aan de linkerkant van mij, en dus plantte hij zijn fiets in mijn fiets.....want hij MOEST rechts af, hoe dan ook.....
Hij had niet bedacht dat het handiger zou zijn geweest als hij aan de rechterkant van mij was gaan fietsen.
{ hij heeft wel een preek van mij gehad}

En zo lag er dus gister een wijffie met een grijs hoofd en een E-bike op straat!
Ze had nog wel een rode broek aan..........
Zie je nou wel dat E-bikes en oude mensen een gevaar op de weg zijn!

En zo kan het gaan.....
Gezellige dag, groetjes, Marion.










 

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat het goed afliep. Dus jongeren in het verkeer zijn de reden dat wij ouderen met een ebike komen te vallen 🤭

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je je bezeerd?????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou jeetje zeg, dat is ook weer wat. Doe je alles zoals het hoort gaat het nog mis. En je mooie fiets niet beschadigd? Gelukkig alles nog heel, pffff

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kinderen leren niks meer ,alleen dom met een mobieltje fietsen en dan hebben ze een grote bek als wij het wel dien zoals het hoort .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ja zeg, gelukkig geen schade?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig is het goed afgelopen.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen