zondag 29 mei 2022

We hadden een "tussendag".......






Wat is een "tussendag".......
Nou, dat is bijvoorbeeld de dag na Hemelvaartsdag....mijn lief hoefde niet met auto's te spelen voor zijn baas maar mocht wel met onze eigen auto spelen, en dat hebben we gedaan. Ik had zo'n leuke dag!
We zaten al voor 10 uur in de auto want we gingen naar Kampen, daar woont de winkel van Supergoof, en daar wilde ik heel graag heen, dus dat deden we. Onderweg vroeg mijn lief of ik ook nog naar de winkel van Stegeman's textiel wilde, want die is in Rouveen. 
Kampen en Rouveen liggen niet zo ver uit elkaar, dus het was een optie. De optie met beide handen aangepakt.
Het maakt mijn lief niet uit want auto rijden blijft hij leuk vinden. Hij is blij dat hij nu leeft en al op leeftijd is want ooit een elektrische auto is echt niet zijn ding net als een automaat, ook zijn ding niet. Mijn man houdt van het "echte" auto rijden met alles erop en eraan. Ik bof met deze man.
Eerst dus naar Kampen, ik werd de auto uit gezet en mijn lief ging wandelen met de hond.
De winkel had ik gauw gevonden, tegenover het museum, heel makkelijk.
Naar binnen, en een gezellig "tingelingeling" belletje klonk door de winkel, en daar was Ingrid.
Ze vond het leuk mij weer te zien en onder het kletsen heb ik het een en ander uitgezocht.
Schrik niet, ik had een flinke buit....maar ja, ik kom niet alle dagen in Kampen, dus dan mag het, ja toch???? { Hoe praat je dit voor jezelf goed, mmmm }

Het ging mij in eerste instantie om deze lap en die eronder, zo gezellig....Echt Amerikaans, zo'n diner met koffie en een serveerster die koffie schenkt....echt leuk...

En dan deze kopjes erbij.....ik smolt, zooooooooo leuk!

Na al deze aankopen en gezelligheid terug gewandeld naar de parkeerplaats waar mijn lief mij weer oppikte en we de rit reden naar vd. Valk in Zwolle.
Het was lunchtijd, dus dit was ook een hoogtepunt in ons tussendagje, lekker lunchen met elkaar en Silka mocht ook mee.


Na een heerlijke omelet met oerbrood, op naar Rouveen......Mooi dorpje om door te rijden, en.....
Ja, je ziet er nog mensen in klederdracht. 
De mevrouw bij Stegeman vertelde dat er nog ongeveer 500!! mensen in klederdracht lopen en die zijn 50+.....dat dan weer wel, maar toch...
Het leuke van die klederdracht dracht is....ze leveren de gedragen oude kleding in bij de Stegemanwinkel en dan kan je dat kopen om er wat van te maken.
Ik heb 3 zgn. krablappen gekocht.....
Dat ziet er zo uit, zien jullie ook die linten....
Ik ga het netjes slopen en hergebruiken, leuk....
Maar ik zag nog veel meer.....ook bij deze winkel kom ik niet vaak, misschien maar beter ook...

Ik zie dan zoveel, kiezen is dan best wel moeilijk.....
Zo heb ik dus mijn kermisgeld besteed, donderdag aan de kleinkinderen en het restje aan mezelf.
Goeie deal toch?

En zo is het dan alweer zondag. 
Wens jullie een gezellige dag, hier de laatste kermis dag, dus het moet wel een beetje droog blijven...Ook rijdt Max vandaag nog rondjes in Monaco.....spannend zal de race niet worden want inhalen is daar {bijna} onmogelijk, dan kom je in het zwembad of de Middelandse zee terecht.....we gaan het zien....

Groetjes, Marion.

Zo mooi...kon geen foto aan de overkant maken, straat was te smal.....Enne jammer, het staat leeg, zo te zien al heel lang....











 

4 opmerkingen:

  1. Top dag! En lief dat pap je daar uit de auto heeft 'gezet' 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superdag zeg. En dan zoveel mooie lapjes scoren, dat is helemaal fijn. Lekker genieten van die mooie stapeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben een geweldige dag ervan gemaakt en je hebt jezelf lekker verwend hoor..............liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen