maandag 9 mei 2022

Maandag, bezoek aan Ansouis……



Dit is de quilt die ik heb gemaakt voor het bed in de caravan…..eigenlijk heel simpel, blokken van 20/20 cm. En die aan elkaar gezet, wel gelet op kleur natuurlijk. Doorgespit met teksten in alle Europese talen, Goede Reis……en een caravan erop geappliceerd. Het groene lijntje wat jullie zien van links boven naar rechts onder zijn de groene wegen [ op de michelinkaart] en dat zijn de mooiste routes, maar dan zonder caravan.  
Maar goed, dat was de quilt nu over tot de orde van de dag…..Vandaag waren wij naar het plaatsje Ansouis….een heel goed bewaard klein oud plaatsje, nog helemaal authentiek, dus ook qua deuren kon ik mij uitleven…..

Kijk maar even mee…..



Verboden te stoppen alleen mijn geliefde mag dat wel…….



Hele smalle deurtjes ook en hele lage deurtjes…..maar als je door zo’n laag deurtje stapt dan stap je gelijk een flink eind naar beneden dus dan past het toch……en…Franse mensen zijn kleiner dan wij….
Mooie doorkijkjes ook…..





En nog even over zondag, ja, ik was naar de markt, het ging…ik ben er 2 uur geweest en toen kwam mijn lief mij weer ophalen. Ik heb genoten, het was leuk, maar……
Ja, er is een maar….de brocante markt is niet meer wat het was….het is er vreselijk duur geworden, dus de lol is er af. Het zijn ook geen Fransen meer die de brocante verkopen maar handelaren. Voor mij was het de laatste keer dat ik deze markt heb bezocht. Als ik hier weer ben ga ik er niet meer heen, ik was teleurgesteld. Op de goederenmarkt, die tegelijk is, hetzelfde verhaal…..je kan er geen Provençaalse stof meer kopen, nou bizar toch, als je in het middelpunt van de Provence bent……dat wilde ik namelijk graag kopen, helaas….beure de cacahouete…..pindakaas…..
Ik heb er nog wel een hele leuke jurk gekocht, en lekker even gekletst met die verkoop mevrouw…..die was blij dat de corona tijd over was en dat ze weer lekker kon verkopen aan toeristen.
De asperges waren heerlijk, en ik had hele dikke…..
Er zijn mensen die vinden dit niks, maar wij wel….ik maak ze altijd op z’n frans klaar met gebakken kriel, hardgekookte eieren en knoflooksaus…en ham…echt zooooo lekkerrrr….we hebben gesmuld…..
O ja, wat ik ook nog vertellen wou….
Ik zag een dak van een woning en dat was net een quilt…allemaal blokjes in verschillen nuances….
Kijk maar, ik heb er een foto van gemaakt….
Quilts zijn overal, dat zie je maar weer…
Ja, en dat is weer typisch iets voor mij, de straat naam bordjes in het plaatsje Ansouis……echt zo bijzonder…..allemaal apart gebakken tegeltjes…




 Ik weet het zeker, ik kan er wat mee……wat dacht je van 4 van deze foto’s bij elkaar in een lijst, echt bijzonder…..
En zo gaan mijn gedachten terwijl ik plaatjes schiet….
Woensdag hebben we weer een verhuizing, een stukje richting huis, ja helaas, het moet weer….
Fijne avond nog en voor straks Welterusten…..
Nog een deurtje dan maar…..
Een heerlijke Provençaalse werkdeur met rozen ernaast…..

Deze vind ik bijzonder want hoe slank moet je zijn om door deze deur te kunnen????
Ik ben te dik….
Groetjes, Marion.





 

2 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk en schattig dat plaatsje, hele mooie foto's, ze kunnenzo in een reisgids. Jammer van de markt. Wel een jurk gescoord en een lekker hapje gelukkig. En die deur is om zijwaarts doorheen te gaan denk ik 🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk stukje weer. Jammer van die markt want Provençaalse stof koop je toch in de Provence zou je denken. Ik ben gek op je deuren. Zelf fotografeer is alleen maar blauwe deuren, maar al die verschillende zijn zeker leuk. Goede reis weer!

    BeantwoordenVerwijderen