vrijdag 6 mei 2022

We waren via een omweg naar het plaatsje Goult…..

Ik laat jullie gewoon wat plaatjes zien van een heel leuk plaatsje, genaamd Goult…..een fontein met een engel….hoe leuk is dat…er zijn dagen dat ik geen engel tegen kom, vandaag dus wel….

Loop je zomaar door een straatje te kuieren en dan zie je in een nis een apostel staan, het was te ver af om te zien om wie het ging……nou waren we in de buurt van het plaatsje St. Pantaleon, misschien was hij de gelukkige, ik weet het niet. Mijn lief is van huis uit katholiek maar deze heilige kende hij niet, misschien is het een na-aper…..ze bestaan…
Echt als je ooit hier in de buurt bent zoek die kleine plaatsjes op, ze zijn zo leuk.
Zo heb je ook het plaatsje Menerbe, daar woonde de Britse schrijver Peter Mayle,  zie Bol.Com voor zijn boeken…..ik had er een bij mij want die had ik terug gehad van vriendin Ria in Fleurie { ik heb zo mijn contacten in heel Frankrijk} en die verhalen spelen zich hier in de omgeving af. Het boekje waar ik het over heb is inmiddels in handen van mijn camping over buurman, die had dat boekje en vond het zo leuk dat hij het had uitgeleend en nooit meer heeft terug gehad. Zo jammer…..nu heb ik hem de mijne geschonken en heeft hij de serie weer compleet, zijn vrouw kreeg een tas van mij en wij kregen een heerlijke olijfolie als bedankje. Dat is nou weer camping gezelligheid ten top!
Maar goed we hadden het over Goult…..je moet het te voet bekijken want voor een auto is het te smal en te steil, behalve als je er woont natuurlijk.
Aan het einde van het plaatsje staat een molen…
De molen met de naam Jerusalem, van 1700 zoveel….een olijfpers molen….
Met een uitzicht van heb ik jou daar…..

En als je dat hebt gezien ga je de tocht naar beneden maken…..denk aan je kuiten dus loop de weg van links naar echts schuin naar beneden, dan heb je geen last….{Het ging met lopen prima met mij}

In het plaatsje Goult waren mooie deuren en doorkijkjes……




Dan laat ik ook nog wat deuren zien, mijn favorieten….


Een soort van tweeling setje…


Dit deurtje is maar 1meter 50….


Het was vandaag een iet wat bewolkte dag, wel droog, het zou regenen dus wij waren al blij, vandaar onze wandeling in Goult.
Silka met de baas in een mooi doorkijkje….

Ik zat naast een mooie deur, ze hadden er op gerekend, want er was aan beide kanten een bankje….
Ik was nog een beetje in de koningsdagsferen met mijn oranje vestje….zondag zijn er in heel Frankrijk herdenkings plechtigheden net als bij ons op 4 mei…..dus mijn vestje paste er wel bij.
Morgen gaan we weer even naar de markt in Petit Palais, aardbeien, asperges en kaasjes en lamsvlees, misschien een grand café au lait, je weet maar nooit…..
En zondag hoop ik eindelijk naar de markt der markten te gaan. Jullie horen het nog…
Fijn weekend alvast, groetjes, Marion.
Nog 1 deurtje……
Zien jullie die rozen?  Die bloeien hier al volop…..zo mooi…

















 

6 opmerkingen:

  1. Heel leuk en schattig, mooie foto's heb je gemaakt! Leuk ook een foto van jullie zelf 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is net of ik met jullie mee loop door de straten van Goult, dank je wel voor de leuke uitleg 😊
    Die boog met rozen stond ook in de tuin van de boerderij waar mijn zus woonde, nu woont haar zoon met vriendin er, geen roos meer te bekennen 😔
    Blijf genieten en veel plezier op de markt a. 's zondag 🥰👍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het toch mooi daar. Ik geniet mee van jullie avonturen. Hopelijk smaakten de asperges. En die café au lait: super. Neem ik ook altijd. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oja, bedankt voor je reactie op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was die anonieme reageerder. Vergeet af en toe om me met mijn naam aan te melden. Zo lastig van blogger.

      Verwijderen
  5. Wat een leuk stukje heb je weer geschreven marion, ziet er prachtig uit op de foto's. Fijne vakantie nog!!

    BeantwoordenVerwijderen