donderdag 19 mei 2022

Gewoon weer thuis.....

Nee, dit is niet mijn huis maar wel een beeldbepalende boerderij in mijn dorp, Wognum.
Ik ben weer thuis op de basis.
Afgelopen zondag om een uur of 4 waren weer thuis. Onze buren, die op het huis en de kat hebben gepast waren ook thuis, dus hebben we even lekker samen een "bakkie" gedaan. Wisten we gelijk hoe het in ons dorp was gegaan......soms is dat echt belangrijk....
Daarna heeft mijn lief de auto uitgepakt, de caravan op pootjes gezet en kon ik het een en ander uit het rijdende huis halen.
Dat was als eerste natuurlijk de WAS! Bijna 5 weken waren we weg, dus dan verschoon je 3 keer je bed. Dat soort was ga ik echt niet op een camping doen. Wassen tijdens de vakantie vind ik zo'n gedoe....
Je moet het naar het washok brengen, en dan kijken hoe lang het duurt in tijd gemeten, dus een uur of meer.....de hele tijd kan je niets anders want je was is straks klaar en als je niet op tijd terug bent halen ze het uit de machine want de volgende wasmina staat alweer te popelen om met de wasmachine te spelen....grrr..echt niets voor mij....Ik droog alles wat nat of vochtig is en dan gaat alles mee naar huis. Mijn lief en ik zijn net studenten die naar hun ouders gaan na enige weken en hebben dan de was mee. Alleen ik moet het zelf doen en dat was geen straf want de zon scheen volop, dus ik was maandag een echt waswijffie.
Ook heb ik maandag de caravan van binnen weer tip/top schoongemaakt. Was al om 6 uur begonnen en het was om 4 uur klaar! Klus geklaard op naar het volgende opruim item.
Als je wat langer weg gaat heb je ook meer spullen mee, en die stonden al wel in huis maar moesten nog worden opgeruimd.


Dat kon dinsdag en gister, woensdag, de laatste dingen gedaan en zo is alles weer netjes. 5 weken weg in 3 dagen opgeruimd, dat is toch mooi.
Gister moest ik ook nog even naar "de Opkamer" in Middenmeer, een logee ophalen. "de Opkamer" is een quiltwinkel en daar repareren ze ook naaimachines. Mijn Jantje was daar logeren, want ik had vakantie, dus Jantje ook, en is daar heerlijk verwend met een oliespuitje en een soort stofzuigertje en heel veel aandacht van de naaimachine monteur. Gisteravond heb ik even lekker met Jantje gespeeld, ik had hem gemist en hij mij, dat was wel duidelijk. 

Vandaag mag ik het rustig aan doen want het regent...ik zou eigenlijk grasmaaien en onkruid wieden maar dat moet maar even wachten.....
Dus...........ik denk dat ik Jantje een bezoek ga brengen.....nog wat tassen moet ik naaien voor de Weversmarkt. Ik geef altijd tijdens de vakantie wat tassen weg, dit jaar 6 stuks dus die moet ik nog aanvullen.......regen...naaimachine, lekker in het atelier.....volgens mij is dat een goede keus...

Tot zover maar weer, groetjes,
Marion.




 

3 opmerkingen: