donderdag 26 mei 2022

Het leek wel druk...een bruiloft en nu weer kermis.....

Om met de deur[en] in huis te vallen, het was een hectisch weekje tot nu toe.....Dinsdag had ik een hele feestelijke dag, mijn nichtje, de oudste dochter van mijn broer, ging trouwen en ik was erbij...Voor mijn man is dat geestelijk te druk, dus ik was met mijn broer mee gereden. Ja, de bruiloft was hier niet in de buurt, maar helemaal in Amersfoort op een hele bijzondere locatie, namelijk het Oude Ketelhuis.


Ik kon met mijn broer mee want hij is lang geleden gescheiden van de moeder van zijn dochter, dus er zijn 4 ouders totaal, allebei een nieuwe partner. 
Het weer was redelijk tot goed, af en toe een bui, maar er was ook zon, dus dat was mooi voor de buitenfoto's.
De plechtigheid begon om 13.30, de bruidegom was al aanwezig en die stond zenuwachtig te wachten op zijn a.s. bruid. Misschien dacht hij wel van "zou ze wel komen".....of "hoe zal het gaan"....je weet het niet....
De bruid kwam aangereden in een heuse Rolls Royce, ze heeft een opa met zo'n karretje, dus dat is mooi...
De vader van de bruid, mijn broer, moest haar uit de auto halen en dan weggeven aan zijn toekomstige schoonzoon.
Zo geschiedde.....allebei in tranen want ze hadden elkaars outfit nog niet gezien, toch ook wel leuk, zo'n verrassing.
De trouwplechtigheid was ook op deze locatie en werd gedaan door een trouw-mevrouw
Ingrid Brakenhoff, en dat deed ze heel leuk en treffend, echt op het bruidspaar afgestemd.

Ze geeft het bruidspaar een trouwboekje met een boodschap, en dat is een rood pepertje...waarom?
Pepertjes geven pittigheid en blijven lang goed, zo hoort een huwelijk te zijn.
Na het serieuze gedeelte kwam de ontlading en de bruidstaart, heel lekker, geen marsepein, maar lekkere vruchtjes en mousse.....en... we hadden wel trek....
Na foto's maken, en gezellig borrelen en kletsen gingen we aan tafel voor een maaltijd, en daarna gingen de voetjes van de vloer, en HOE.....
De bruid had een jurk met een sleep, die moest eerst worden opgebonden, zo spannend ging het worden....
Er was inmiddels een dj gearriveerd, nou die kan Armin van Buuren zo vervangen hoor.....We begonnen met gezellige muziek, toen kwam er echte rock en roll en daarna.....
Ja, daarna waande ik mijzelf op een House party...
En dat was nou net wat het bruidspaar voor ogen had......Het werd een echte
 trouwhouseparty....
Het was niet mijn ding, maar het gaat ook niet om mij maar om het bruidspaar.
Misschien als ik wat "pilletjes" had gehad was het wel te handelen geweest, nou snap ik dat ze die nemen, het was veel geluid en heel veel lichtflitsen.
De jongelui die daar waren hebben genoten, en de oudjes zaten aan de andere kant van de zaal.
{ ik was niet de enige die het heftig vond, er haakten ook mensen af, en dat mag}
Om 12.oo uur kwam er een einde aan het feest, het bruidspaar vertrok naar een hotel, het werd stil....en mijn broer en ik keerden ook huiswaarts, 2 uur was ik weer thuis....
Het was een enerverende dinsdag.
Helaas heb ik geen bruidsfoto's.



En vandaag, hemelvaart dag is het eindelijk weer Kermis in ons dorp. Na 2 corona jaren mag het weer en kan het weer. Er is ook jaarmarkt, dus heel veel mensen en gezelligheid.
Vanmiddag komen de kleinkinderen even kermis vieren, en dat is leuk want ik heb ze in de leeftijd van 10 jaar tot bijna 2 jaar.....we gaan het meemaken.....Die van 2 jaar weet van geen kermis af, dat heeft hij nog nooit gezien want hij is een corona-baby.....
Dus na kermis  een lekker ijsje toe, dat zal wel lukken als het weer zo blijft als het nu is, maar dat blijft een verrassing......

Fijne dag vandaag, lekker vrij en misschien morgen ook wel....genieten...
groetjes, Marion.









 

4 opmerkingen:

  1. Zo, druk weekje. Gelukkig ben je net terug van vakantie 😃😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja de 'coronial' gaat het meemaken vanmiddag! Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een afwisselende week. Ik wil nog even reageren op je was verhaal na je vakantie. De was doen vind ik altijd heerlijk. En dan doe ik ook graag een wasje op de hand. Leuk, dat iedereen anders is. Ik hoop je binnenkort op de markt te ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen