donderdag 16 juni 2022

Zonneschade, dus naar de Dermatoloog...

 

Vanaf mijn 11-de levensjaar zagen mijn vakanties er ongeveer zo uit....
Mijn vader en moeder en mijn broertje stapten 's morgens heel vroeg, 5 uur, in de auto en daarachter zat een vouwwagen geknoopt, en zo reden wij naar de Franse Riviera.....in 2 dagen.
Dus letterlijk naar Zon, Zee en Zaligheid.
Dat vond ik ook echt, ik heb daar ontzettend van genoten, en je werd ook nog eens lekker bruin.
Ik zeker want ik verbrandde hoe genaamd nooit. Er werd dus ook niet heftig gesmeerd, zoals tegenwoordig.......en dat had natuurlijk wel gemoeten want later komt de schade naar boven.
Dat is dus bij mij het geval.
Een aantal jaren geleden al eens een wat grotere plek weggehaald, in 2015 het een en ander bevroren, wat ook goed hielp, en dat was dus gister weer aan de orde.
Zonneschade die ik als kind heb opgelopen en daar kunnen ze gelukkig wat aan doen.
Ik neem mijn moeder niets kwalijk, ze wist niet beter en ik had nooit last van de zon, dus....
Heb nu 2 brandblaren op mijn gezicht, want zo ziet het eruit na bevriezing, en met een paar dagen is alles weer normaal.
Het uitbundig in de zon zitten doe ik niet meer, ik zit meestal met mijn rug naar de zon, of in de schaduw of onder de parasol.........
Het was wel een hele aardige arts die mij gister behandelde...hij was bijna afgestudeerd en haalde dus al zijn kennis uit de kast. Ik kreeg een zgn. APK zonnecheck, dus mijn hele lichaam ging onder de loep...De uitslag was goed verder geen schade, gelukkig.


We gaan even tassen kijken.....


Het is de 3e tas die aan de beurt is......

Het is een tas waarmee je zeker in de schijnwerpers staat want hij gaat over het onbezorgde boerenleven.........Komt dat ooit nog terug????

Het was een schellekoord, uit elkaar gehaald, 2 helften samengevoegd en zo kwam de voorkant tot stand......

Zie hier de achterkant met het zakje voor de fietssleutel, en een borduurtje van het schellekoord....

Hij is gevoerd en er zit ook nog een binnenzak in met uiteraard een borduurtje van het schellekoord.
Om de prijs hoef je hem niet bij mij te laten, kom hem gewoon kopen op Woensdag 20 juli...
Hou je niet van tassen met borduurwerk, mijn Partner in Crime, Greet, heeft hele andere tassen, dus de keuze is reuze zal ik maar zeggen........



Fijne donderdag, met veel zon, denk aan de smeermiddelen....
groetjes, Marion.











3 opmerkingen:

  1. Je zonschade verhaal is heel herkenbaar. Wij lagen dagen op het strand , ingesmeerd met slaolie. Dan werd je lekker snel bruin. Dus helaas, nu ben ik ook regelmatig bij de dermatoloog. Gelukkig kunnen we tegenwoordig goed behandeld worden.
    Je tassen zijn enig!
    https://miekequilt.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar, ik heb af en toe ook van die vreemde plekjes. Heb ook al wat weggehaald. Moet binnenkort weer eens een afspraak maken. Leuke tassen maak je👍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele vervelende behandeling mijn zus heeft het ondergaan in corona tijd kon ze een masker voor maar het is ook best pijnlijk. Beterschap

    BeantwoordenVerwijderen