zondag 19 juni 2022

Ik zag een bijzonder bericht...............

Misschien apart om deze foto bovenaan te zetten maar het heeft een reden.....Zaterdag stond er een overlijdensadvertentie in de krant van de heer Theo Ruiter. Door dit bericht te lezen wist ik dat deze mijnheer uiteindelijk, en daar gaat het om, het woord uiteindelijk, euthanasie heeft gehad, alleen hij vond dit zelf eigenlijk te laat.
 Hoe ik dat weet, nou onder het overlijdensbericht stond een bericht van Theo en dat was een aanklacht aan de vermeende deskundigen en gelovige scherpslijpers.
Die woorden zeiden genoeg.....
vermeende deskundigen en gelovige scherpslijpers....
{ Dat vraag ik mij altijd af, hoe kan een ander invoelen wat jij voelt op dat moment }
Dit was het bericht, gewoon geplaatst onder het overlijdensbericht....


Ik begrijp de woede van deze mijnheer, de onmacht en het lopen tegen stenen muren....Ik denk namelijk hetzelfde als deze man....Mijn moeder heeft euthanasie gehad op het moment dat zij dat wilde, en dat was goed, ze had namelijk veel pijn omdat ze darmkanker had, en zo wilde ze niet verder en dat begreep ik heel goed. Mijn tante daarentegen, was ook ernstig ziek, leeftijd 90 jaar, en wilde niet meer verder.....dit werd een soort van oorlog die ik moest voeren met de huisarts. Begrijpelijk van de kant van de huisarts want er was hier in de omgeving veel te doen geweest omtrent de euthanasie die verleent was door dokter Tromp. { deze arts had achteraf goed gehandeld maar daar werd aan getwijfeld, en huisarts Tromp heeft het proces helaas niet overleefd} Mijn tante had aan dit verhaal geen boodschap, zij leed ......
Kijk, ik kom hier op neer...........
 Maak eens een goede euthanasiewet, daar zouden heel veel mensen baat bij hebben.
Nu blijft het "verboden" en eigenlijk toch ook weer niet....de ene huisarts doet het wel en de andere durft niet.......Maar jij zal die patiënt maar zijn die van deze artsen afhankelijk is....
Jullie begrijpen nu uit mijn verhaaltje wel wat ik later wil, juist, euthanasie.......maar ik zie het somber in.....
Het geeft stof tot nadenken zo'n klein berichtje onder een overlijdensbericht.....
Sorry, maar ik moest dat even kwijt, het stond niet voor niets in de krant denk ik dan....en ik help Theo alsnog met de verspreiding van deze aanklacht......

*****

Over tot de orde van de dag, een tas die gezien mag worden.....

Dit is de achterkant van de tas....een lap gekregen van Greet, met zakken gemaakt van 2 borduurtjes, sneeuwsterren......

Hier de voorkant, een poesje dat slaapt met een teddybeer.....heel lief plaatje...

En gevoerd, ja natuurlijk......je kan alles vinden in deze tas want hij is wit gevoerd dus is alles goed zichtbaar.
Dus lijkt deze tas op de tas die je zoekt, kom dan naar.....

Tot morgen, groetjes, Marion.













 

5 opmerkingen:

  1. Er stond in NH nieuws een hele uitleg van het overlijden van meneer. Hij heeft zo zeker zijn punt gemaakt, geeft stof tot nadenken! Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om dat bericht zo door te geven. Ben het met je eens. Er moet veel meer duidelijkheid in de wet komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel bijzonder verhaal. Ik hoop dat deze meneer de aandacht krijgt die hij vraagt en verdient.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet zelf over je eigen leven kunnen beslissen. Zeker in een fase waarbij het uitzichtloos/ondraaglijk is. Wie het wil laten gaan zoals het gaat moet dat kunnen doen, wie daar liever hulp bij wil moet dat ook kunnen krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat je het onder de aandacht brengt ,tot nu toe worden er beslissingen genomen door de instanties en niet door de patiënt die een ondragelijk lijden meemaakt !
    Zelf ben ik ook op zoek naar een mogelijkheid om een ...........
    Ooit was de pil van drion verkrijgbaar .

    BeantwoordenVerwijderen