donderdag 23 juni 2022

Wat "oude meesters" voor het voetlicht.....


Het voetlicht in het theater ziet er ongeveer zo uit....de schijnwerper op het toneel gericht dan ben je heel goed zichtbaar....
Vandaag wat  "oude meesters"  voor het voetlicht....Ook dat soort borduurwerk vind je in de kringloop.
Ik vind oude meesters mooi om een tas van te maken, ze verdienen het om een 2e leven te krijgen als tas, anders belanden ze in de Kliko en dat is toch zonde?  
Het Melkmeisje van Vermeer, daar heb ik al 3 tassen van gemaakt, net zoals van De Brief, ook een Vermeer....
Kijk maar even mee wat ik laat zien....

De Goudweger van Salomon Koninck, hij was een leerling van Rembrandt en dat is goed te zien.
Het borduurwerk was in goede staat alleen heeeeeel erg vuil!
Het heeft, denk ik, wel 3 dagen in bleekwater liggen weken. { bleek en water en soda }
Daarna goed buiten in de zon gedroogd en dan is het resultaat toch erg mooi. De zon frist namelijk de kleuren heel mooi op.

De stof die ik erbij heb gezocht vond ik wel passend qua kleur en toch geeft het de tas ook een wat swingende uitstraling. Ja, aan alles is gedacht.
Hier zien jullie het fietssleutelzakje op de achterkant....

Op het zakje ook de naam van het schilderij....waarom vragen jullie je af....Nou als je een "oude meester" op je tas hebt willen mensen vaak weten hoe of dat schilderij heet, nou dat kun je dan laten zien. Makkelijk toch, en we gaan ook voor gemak.

De tas is ook gevoerd met een hele mooie Batik lap die ik had gekregen van vriendin Linda, het was een rok en nu zit hij in de tas. De kleur vond ik mooi bij het schilderij passen, vandaar....

Maar ik heb nog een "oude meester" .......

"Dame aan het venster" van Vermeer....Frisse tas want die mosterdgele kleur past perfect bij de kleuren van het borduurschilderij......Was ook heel vuil want er zat geen glas voor, wel een lijst omheen en heeft dus jaren in een woonkamer gehangen waar ook gerookt werd....zo gaat dat.....

Kijk, het staat er met grote letters op, het kan niet missen...

De voering is een beetje modern maar de kleuren zijn weer prachtig en passen mooi bij de tas.


Dit is ook een mooie, alleen misschien wat donker....maar het voordeel is dat je tas niet zo gauw vuil wordt.....

Het heet havenzicht, maar de maker is onbekend, helaas.....

Ik zou zeggen als ze het vragen, dit is van een beroemde anonieme schilder...

Kleurgebruik erg mooi......

Dit de achterkant met fietssleutelzakje, en ik heb een positief/negatief stofje gebruikt...al jaren in mijn bezit en dan weet je niet wat je ermee moet en dan komt dit borduurwerk voorbij en dan zeg ik YES...dat past......

Voering, een hele grote sjaal, veelkleurig en zeker met uitstraling...de tas qua borduurwerk wat somber, de voering swingend.
En deze zijn alle 3 weer te koop op de..........

De dagen tellen al lekker af...
Fijne dag, groetjes, Marion.

Vakwerkhuizen...ook in Frankrijk....







 

1 opmerking: