zondag 5 juni 2022

Ik loop naast mijn schoenen.......

Ja, echt, ik loop naast mijn schoenen van trots en aangezien dat akelig loopt doe ik de schoenen maar uit.
Wat is er aan de hand? Nou, het volgende...
Zij die lid zijn van het Quiltgilde hebben afgelopen week dit mooie blad weer mogen ontvangen, ik dus ook....Ik zat er heerlijk in te lezen en toen kwam ik op de pagina met het regionieuws en tot mijn verbazing staat mijn geschreven stukje erin....zo vreselijk leuk vind ik dit.....

Ik heb dit stukje geschreven na de laatste regiodag in april en was het alweer een beetje vergeten en dan kom je het ineens tegen.....
Dus het staat hier afgebeeld, kunnen niet gilde leden het ook lezen, als je het leuk vind natuurlijk, niets moet.....
En mijn schoenen.....die heb ik inmiddels weer aan......

Gisteravond had ik weer een vriendinnen avond bij Betsy en we werden om 5 uur verwacht voor een hapje en een drankje, daar hou ik wel van, zo lekker aan tafel zitten, wat kleine hapjes en dan gezellig kletsen met elkaar, heerlijk....
Betsy had 3 soepen gemaakt, lekker stokbrood en turks brood erbij en natuurlijk van die zalige smeerseltjes......
En als klap op de vuurpijl, mijn lievelings...


En als toetje een heerlijke sorbet met aardbeien, toen nog koffie met een reuze bonbon, het was top en heeeel gezellig.

Ik had natuurlijk ook wat mee, en dat was voor de broer van Ria....
Ik had  daar namelijk wat voor gemaakt. Broer Piet was bij Ria en en toen kreeg hij de fietskussentjes van Ria te zien en die vond hij zo leuk en dat merkte Ria. Zij vertelde dat aan mij en toen dacht ik, nou dan maak ik die kussentjes  toch voor broer Piet.
Zo gezegd, zo gedaan....
 kussentjes voor Piet en z'n vrouw Joukje...zij fietsen ook graag en dan zijn deze kussentjes echt onmisbaar....

Broer Piet vond vooral de tekst op de kussentjes van zijn zus heel leuk, dus die staat er ook op....
Veel fietsplezier en ga af en toe even lekker op een bankje zitten want jullie hebben nu kussentjes.
De stof die ik heb gebruikt is van een kringloop gordijn en de rand is van de "wereld" stof van  de Kwantum Hallen......
Kijk zo leuk kan het zijn.....
Maar er was nog meer.....
Broer Piet heeft ook een camper, dus doen ze ook boodschappen, en daar hoort een tas bij, nietwaar...
Dus ik heb een primeur .....

Taratataaaaaa


Na de caravan-tas nu ook een camper-tas......
Kijk hoe mooi gelukt.....
Het patroon is een camper uit een kleurboek, de vorm dan ....

2 raampjes en de deur er op gemaakt plus het merk, een Laika, dat is nou net het puntje op de i vind ik...
Op de achtergrond weer de wereldstof, daar rijdt de camper doorheen.....

Natuurlijk ook gevoerd....en weetje waarmee? Een dekbed hoes van de kringloop waar allemaal schaapjes op staan.....Het was te leuk om te laten liggen....vorig jaar gekocht in 's Heerenberg....en zo komt altijd alles weer van pas.....

Op de achterkant nog een borduurwerk zakje gemaakt voor het fietssleuteltje....Ik had nog een borduurtje van 3 kleine kleutertjes....Piet en Joukje hebben 3, inmiddels volwassen kinderen, dus dat vond ik wel passen.

En wat staat er vandaag op het program?
Nou, wij gaan lekker pannenkoeken eten met de kinderen en de kleinkinderen bij
Dit is een pannenkoeken restaurant in Scharwoude en die maken ook glutenvrije pannenkoeken.
Onze kleinzoon Ischa verdraagt geen gluten en kan zo wel hetzelfde eten als ons, en dat is leuk want hij moet anders altijd iets anders dan de rest. Hij is inmiddels 6 en gaat prima om met zijn gluten- intollerantie, maar toch...
Ik vind het fijn dat hij gewoon kan mee eten met ons.
Het is er kindvriendelijk en dat is ook fijn.



Het ligt aan de West-Friese omringdijk, dus dat is ook leuk....


Kijk wat een leukerd.....we gaan het meemaken.

Wens jullie een gezellige pinksterdag
groetjes, Marion.















 

4 opmerkingen:

  1. Ja leuk he, jouw verslag in QN. De aanmeldingen voor oktober komen al weer binnen. 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hè, om in zo’n mooi blad te staan. Ik hoop volgende keer ook weer naar zo’n leuke dag te kunnen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is het dan geen risico dat de pannenkoek uit een keuken komt waar ook met andere producten word gekookt ,ik dacht dat dit een risico is bij de gluten intolerantie ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je gelijk in maar hier houden ze dat goed gescheiden….Ischa wilde vanavond ook wel patat maar dat kon niet…de bediening vertelde dat alles in 1 frituur gaat, ook kroketten…en paneermeel is funest…..met de pannenkoeken zijn ze dus heel serieus….heel fijn.

      Verwijderen