dinsdag 21 juni 2022

Weer 3 kandidaten voor de Catwalk vandaag..............

Vandaag op de Catwalk, 3 nieuwe modellen tassen....ze staan te popelen en hebben er zin in om zichzelf aan het grote publiek te tonen....
Hier zien wij model Tea-tas, een goudkleurige ondergrond en daarop een schattig theekopje, gemaakt van een old looking lapje, waardoor het theekopje een theekopje oogt.
Zij schitteren alle 3 want ze hebben alle 3 een lepeltje om de thee te roeren. Verder zijn de tassen gevoerd zonder binnenzak, maar aan de achterkant zit wel het bekende fietssleutelzakje van dezelfde stof als het kopje, dus old looking. De voering was ooit een zijden dekbedhoes in de kleur zacht-geel.

Dit zijn 2 modellen uit de tas die ik had gekregen Henny....haar zus heeft deze quilt voorkantjes gemaakt als kussenovertrek. Deze 2 modellen mogen nu weer naar buiten in hun nieuwe hoedanigheid, namelijk als tas. Hun eerste uitje is de Weversmarkt!!!!
Dit de voorkant.....

Dit is de ene achterkant met een zwart fietssleutelzakje.....van heel mooi lapje, vond het wel passen....
een paradijsvogel tussen de bloemen...

Een 2e zakje kon er niet meer uit, dus die werd gewoon zwart. Gevoerd zijn ze ook met stukken stof die ik nog over had van een zelfgemaakte bankbekleding. 
Maar er is ook een klapstuk op de Catwalk....
Net als bij een modeshow de bruidsjurk wordt geshowd, heb ik ook een soort van "Bruidsjurk" 
Model alfabet met blauwe loper aan de achterzijde...
Hier is dan model afabetje, borduurlap gevonden in de kringloop van 's Heerenberg, vorig jaar tijdens mijn kampeervakantie. Ik heb er een hele mooie frisse blauw witte stof bij gevonden voor de hengsels en de bevestiging....Maar de achterkant is ook heel verrassend...


De achterkant is gemaakt van een witte linnen lopertje en in alle tinten blauw geborduurd, die heb ik verknipt. Het lopertje heb ik gekocht in de Noorderkerk in 2019 tijdens een verkoop van oude, en geborduurde tafelkleden. En nu mag het stukje loper meedoen met alfabetje en vormen ze samen een tas, in een schitterende uitstraling.....

Deze tas is gevoerd met witte neutrale stof, en er zit een binnenzak in. De binnenzak is gemaakt van de restjes van het lopertje en daar zat ook kant bij. Het is dus een heel chique binnenzakje geworden en je fietssleuteltje past er gewoon in.
Zo, de tassen show zit er weer op, morgen weer nieuwe renners op de baan.

Nou was er nog wat te vertellen...

Kreeg gister een berichtje van de Weversmarkt over het toilet gebruik tijdens de markt...

Je kan tegen betaling van het kopen van een consumptie bij alle horeca in Hoorn naar het toilet!

Dit vind ik slecht geregeld. In Hoorn zijn 3 openbare toiletten
Het Dijklander ziekenhuis, de Hema en het toiletgebouw van de haven, te ver van de markt, dus dat is geen optie.....
Nou doe ik het altijd zo...
Waar ik ook ben, ik loop een horeca gelegenheid binnen, zoek het toilet en doe mijn ding. Als ik dan weer in de horeca ruimte kom betaal ik  €0,50 voor toiletgebruik.
Weet je waarom ik het zo doe, als  ze weigeren heb je toch al  je ding al gedaan. En zo krijgen ze er toch geld voor en is er geen discussie.
Als je het vraagt kunnen ze ook wel eens moeilijk doen, en als je nodig moet is die discussie geen optie. 
De BV Nederland heeft het namelijk slecht geregeld in ons lans qua openbare toiletten, helaas...
Moraal van dit toiletstukje is dat de Tena-Lady thuis kan blijven.
-


Dus komt allen, je kan overal naar het toilet tijdens de....

Hele fijne dinsdag, met zon!!, groetjes, Marion.

Een bos hout VOOR de deur,,,,,















 

1 opmerking:

  1. Heb ik laatst ook gedaan, moest heel nodig en gewoon naar binnen en mijn ding gedaan. 😁

    BeantwoordenVerwijderen