zondag 28 februari 2021

Een boekbespreking, daar lijkt het op....

Kennen jullie deze boeken? Een prachtige serie over de Schotse geschiedenis. Ik heb ze jaren terug in 1 keer aangeschaft en ze achter elkaar gelezen. Later is er een filmserie over deze boeken gemaakt, The Outlander. Wie Netflix heeft kan de serie daar bekijken, dat heb ik al 2 keer gedaan. Echt ik ben aan deze serie verslaafd, nou ja, er zijn ergere verslavingen.


Maar tot mijn vreugde zijn er weer 12 nieuwe afleveringen aan Netflix toegevoegd. HEERLIJK!
Dus als je je toch nog verveeld, ga dan maar eens naar deze serie kijken, of koop de boeken, dan ben je voorlopig ook van de straat.
Mijn tijd verdelen wordt dus weer een dingetje....

*****
Maar er is nog meer...
Gister viel er door de brievenbus, mijn lijfblad.....het Quiltnieuws....


Had al op FB gezien dat sommigen het blad al in huis hadden, de bofkonten zal ik maar zeggen. Mijn hoop was dus op de zaterdag gevestigd.
Als lid van een gilde wacht je toch altijd op je lijfblad.....het is al bijzonder om gilde-lid te zijn. Zoveel mensen kunnen dat niet zeggen, ik vind het leuk.
En.......het kwam dubbel goed, want ik kreeg het Quiltnieuws en nog een ander mooi blad.
Ik kreeg ook nog een borduurblad waar ik niet meer op gerekend had.

Creation point de croix


Als ik in Frankrijk op vakantie ben koop ik dit blad altijd en met een beetje mazzel heb ik er dan 4 in een jaar. Corona zorgde er echter voor dat ik niet in Frankrijk kwam, dus ook geen borduurblad.
Nu heeft dit blad een website en daar kan je dan een abonnement afsluiten, dus zo gezien zo gedaan.
Helaas, nooit meer wat gehoord of gezien....mails gestuurd geen antwoord, gebeld, niemand nam de telefoon op......stilte!!!
Wat nu?
Toen het bijna november was kon ik bij  Steekjes&Kruisjes  het decembernummer van dit borduurblad kopen. Natuurlijk meteen gedaan, en toen had ik de mogelijkheid om per post een abonnement af te sluiten want er was een pagina in het blad waarmee dat heel gemakkelijk zou kunnen!!!
Maar pas op, nou komt het......
De pagina gekopieerd, alles goed ingevuld, nog een getikte brief erbij met alle gegevens, het nummer van de creditkaart, nou wat kon er misgaan.
Alles opgestuurd in de 1e week van december 2020, en het moest naar Spanje, ja heel bijzonder voor een frans blad, maar dat zal wel met belasting voordeeltje te maken hebben.
Ik kan jullie zeggen Spanje is echt heeeeeeeeel ver weg.....nooit geweten...
Het heeft dus tot gister geduurd dat ik nu een abonnement heb op Creation  Point de Croix.
Ja, je moet een lange adem hebben.....

Ben er wel heel blij mee........
Een van de mooiste borduurbladen vind ik....
Dus mocht je het overwegen, ik wens je veel succes, maar weet dat de aanhouder wint.
Leuke dingen stonden er natuurlijk in....
Zo'n schattig tasje......kijk nou....

Maar ik heb nog een leuk plaatje...een trotse oma plaatje, mag wel een keer toch?
Marloes en ik hebben gister Morgan van z'n krullen verlost. Dit mannetje kwam al op de wereld met een flinke bos haar, echt ik had dat nog nooit gezien, zoveel haar. En niets is er afgevallen, die flinke haarbos bleef. 
Gister is hij lekker geknipt bij thuiskapper Blaauw, die mocht open tijdens de lock-down.


Zo ziet hij er nu uit en het onderste fotootje laat zijn krullenbol nog even zien.
Zijn mamma had al geoefend met het geluid van de tondeuse, dus dat vond hij niet eng...het ging eigenlijk prima. 
Het staat hem heel leuk, vind deze oma.


Gezellige zondag allemaal, groetjes, Marion.

Toch nog een deurtje dan maar, anders is het niet compleet......

Hier woont een huisarts ...in de plaats Beaune....Frankrijk......







 

3 opmerkingen:

  1. Ach wat een schattig jochie toch. Met en zonder krullen. Wordt al een flink mannetje. Genieten toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb Outlander alweer klaar 😭

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook een echte Outlanderfan! We hebben het er wel over gehad op de regiodagen in Hoorn. Oo wat mis ik deze gezellige dagen. ( en de lekkere broodjes kroket)

    BeantwoordenVerwijderen