donderdag 11 februari 2021

Pillen slikken.....nou mij niet gezien.....

Mijn wandelvriendin, Silka, zit een beetje in de lappenmand. Maandagmorgen droogde ik haar pootjes af en toen ontdekte ik een gezwollen plek op haar rechter achterpoot. Het pootje voelde daaromheen ook dik en warm en ik vond Silka een beetje down.
Misschien had ze wel koorts...ja, dat kan bij honden. Ze at wel en dronk ook en had ook plezier in de sneeuw, dus ernstig kon het niet zijn. Toch maar even een afspraak gemaakt bij de dierenarts.

Kijk hier zie je plek, het zit bij haar hak gewricht.....hoe komt ze eraan...geen idee...kan van alles zijn.
Misschien een doorn of wat anders...ze is in ieder geval niet gebeten.
Ze had inderdaad wat verhoging, dus dat viel mee.....
Bij de dierenarts werd er wat vocht uit de wond gehaald, nou dat zag er niet best uit....veel pus...
Dus er werd een injectie gezet, antibiotica, en we kregen ook nog pillen mee....
Daar werd ik niet zo vrolijk van....Mijn hond kennende.....

Pillen moet de hond innemen....en aangezien Silka nogal een apart geval is zag ik mijn geest alweer dwalen.
Ik stelde voor om dagelijks een prik te komen halen, nou dat vond de dierenarts geen optie.
**Gewoon de bek even openen, pilletje erin en de snuit dichthouden totdat de hond slikt.**
Mooi gezegd, met deze hond geen optie.
Bij de dierenarts moet ze een muilkorf om omdat ze anders bijt, ja echt waar, het is echt een heel apart geval.
Ik ben dus nu aan het experimenteren hoe ik die medicijnen naar binnen krijg...
Leverworst gekocht, dat vind ze heel lekker....pilletjes erin verstopt....leverworst was zo vertrokken en de pilletjes......die lagen in de mand, gewoon eruit gezeefd....pfffffff..
Ik zag haar al kijken toen ik het aanbood, waarom krijg ik leverworst, wat is er aan de hand???
Ze zijn niet gek.

Wat nu?
Kaas lust ze ook graag, een nieuwe optie....resultaat...zie leverworst....
Ook mag ze de medicatie niet op een lege maag, dus maar havermout gemaakt en dat gaat slikbekkend rap naar binnen, daarna moeten de pilletjes en die mogen niet door de pap geroerd...
Mijn nieuwe methode is nu:
de pilletjes fijn malen, en dan op een plakje kipfilet smeren met smeerworst en jawel hier trapt ze in.
Gisteravond had ik haar voer klaar gemaakt met de pillen erdoor, en wat denk je...
ze ging gewoon niet eten.
Dus die medicijnen zijn verloren gegaan, ik moet ze dus echt naar binnen zien gaan anders komt het niet goed.
Het is net een klein kind, ons hondenkind.

Verder gaat alles z'n gewone rustige gangetje.....heb gister nog een aantal strikjes getekend en er nog 10 genaaid, dus dat gaat mooi.
Wens jullie een mooie dag, volop zon zo te zien, dus heerlijk weer...
groetjes, Marion.







 

4 opmerkingen:

  1. Pilletjes fijnmalen is niet altijd ok, volgens mij. De buitenlaag bepaalt de plek waar de pil moet oplossen. Heb ik wel eens gehoord. Hoop wel dat er snel herstel zal zijn, is voor jou ook beter zo😀.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je al eens aan een pillenschieter gedacht? Deze is te koop bij de dierenarts en daarmee schiet je de pil achter in de keel van de hond. Succes en ik hoop dat het snel beter gaat. Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach gossie, dat zal pijn doen. Ik heb helaas geen tip voor de pillen 🤔

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ik lees net smeerkaas, daar kan het pilletje niet uit vallen

    BeantwoordenVerwijderen