zondag 14 februari 2021

IJsplaatjes, Silka en strikjes.............

Met Silka gaat het goed. De medicijnen hebben zijn werk goed gedaan, dus er volgt geen operatie, gelukkig. Het gezwel zat aan de buitenkant van haar rechterpoot ter hoogte van het hakgewricht. Dat is eigenlijk een rottige plek, dus daarom hadden ze aan een operatie gedacht als dit niet zou helpen.
Inmiddels gaan de pillen er redelijk in, we verstoppen het in kipfilet en dat gaat redelijk.
Mijn vriendin Marja kwam nog met een oplossing om een pillenschieter bij de dierenarts te halen, maar ik denk dat ik dan of mijn vingers kwijt ben of de schieter is opgevreten. Tanden poetsen gaat ook niet bij Silka, ze vreet de tandenborstel op!
Ze doet maar, misschien later maar een kunstgebit, het is niet anders, ik wil mijn vingers heel houden.
Dank voor de belangstelling en de aangedragen oplossingen.
Het is en blijft een aparte Hond, maar wel lief.

*****
De Bow Ties gaan niet zo hard deze week...er lag sneeuw en er kwam ijs...en dan wordt de fotograaf in mij wakker. Ik moet er plaatjes van maken.....schaatsen ga ik niet meer want een valpartij loopt zo wie zo verkeerd af, dus ik blijf in mijn snowboots wel genieten op de kant. 
Ik heb deze malletjes  van Susan Smith gekocht bij Petra Prins, Judith van Juuds quilts, vond ze heel handig en dat is zo, alleen ik heb moeite met vasthouden.
Hier wat strikjes die nog gestreken moeten worden.....

En nu laat ik jullie een trucje zien wat ik zelf heb bedacht. Het is een trucje voor mensen die net als ik moeite hebben met het op zijn plaats houden van het malletje.....onze vingers gaan pijn doen...
Ik leg het malletje op de stof en trek eerst de binnenring over....
Dan pak ik een klein naaldendoosje....
leg dat op de mal.....

vinger erop, dit geeft ontspanning, en dan teken ik de buitenrand om. Echt het scheelt pijn in de vingers, probeer het maar eens.
En met deze oplossing Strik ik weer gezellig verder.
Ik maak nu eerst een aantal effen stukjes, dan kunnen die weer aan de gekleurde gezet worden.
Kijk ze liggen al te wachten.....
Aankomende week gaan we weer aan de slag....

*****
Dan hier nog wat ijsplaatjes...even over de dijk van Hoorn  via Schellinkhout en Oosterleek gereden, prachtig om te zien.
Eerst heb ik nog even een foto gemaakt van het huisje van Opoe Balk in Oosterleek. Wil je er meer over weten kijk dan maar even op
Dan klik je op de gerenoveerde langhuisboerderij en kan je alles lezen.....

Hier zijn echte ijsbloemen te zien.....

Hier heel veel ijs dat , als de wind zo blijft , wel gaat kruien....een heel apart natuurverschijnsel...


Of deze dan, in ijs verpakte stenen.....

Deze is ook zo mooi, door het bevroren water leek het vanuit de verte net een vrouwtje met een sluier achter haar aan.....het is een stok die in het water staat en het opspattende water heeft er dit van gemaakt samen met de strenge vorst.


Kijk dat is nou genieten, van zon, wind en ijs.
Het was trouwens berenkoud, gevoelstemperatuur van min 10 denk ik.....


Nou, dat was weer een heel verhaal, fijne zondag, geniet nog van het ijs...
groetjes, Marion.












 

2 opmerkingen:

  1. Mooie foto's van al die scuplturen die de natuur ons zomaar geeft. Je hebt al aardig wat bowties gemaakt. Leuk zijn ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handige tip hoor ga ik proberen. Mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen