vrijdag 26 februari 2021

Deuren en deurtjes....

Een verrassing zit soms in een klein hoekje, dat kwam ik gister aan de weet. Er was een mevrouw die wilde graag vriendin met mij worden op FB, dat gebeurt wel vaker. Ik kijk dan eerst wie er nog meer vrienden met haar zijn en dan keur ik het goed. Ze bevond zich in goed gezelschap dus het is nu een FB-vriendin van mij. 
Ik schreef haar een klein welkomst berichtje en kreeg een reactie terug die ik niet verwacht had...
Ze vond mijn deuren plaatjes zo leuk!!
Nou, hoe leuk is dat?
Dus dit wordt een blogje met wat deurenplaatjes, speciaal voor Diana Louw, dat begrijpen jullie wel.
Deze deur komt zo mooi uit in het schoon-metselwerk....het is niet verfijnd maar lekker stoer....

Deze dan, versteld met allerlei planken en een gaatje onder in voor de kat of ongedierte, en een blauwe regen ervoor....ergens heb ik ook nog een foto van deze deur met de bloeiende boom ervoor, toen had ik dat leuke deurtje gemist.

En deze poort brengt je op een wijn-domein. Hij is oud en versleten...de ornamenten zijn er zelfs af...maar voor mij heeft deze poort charme.......

Wat was er verder deze week......
Niet zo veel eigenlijk, hoewel onze geliefde supermarkt gaat verdwijnen. De krant staat vol met verhalen wat mensen gaan missen bij de DEEN. Hier in Wognum komt nu een AH, dus dat is heel wat anders.
Vroeger toen ik nog in Hoorn woonde was Appie mijn buurtwinkel, en toen ik hier kwam was er eerst nog de Spar en de Vezo.
De Vezo werd Super de Boer en dat veranderde tenslotte in DEEN.
En zo gaat dat, als je ouder wordt veranderen er dingen, sommige zijn leuk en andere niet.
Het zal wel weer wennen, en voor de Allerhande { 1 van mijn lijfbladen } hoef ik niet meer naar Nibbixwoud.

Dit is ook zo'n mooi tafereeltje en dat komt door die geranium op de vensterbank. Die maakt juist die grijze ramen en deur feestelijk.
Ja, ik heb overal een antwoord op.

Ook had ik nog de oppas op mijn jongste kleinzoon, Morgan.
Zijn mamma werkt bij de politie en die moest naar Apeldoorn om daar een kogelvrijvest op te halen. In Apeldoorn staat de politie supermarkt voor alle kleding en andere toebehoren. Haar zoontje Phlynn nam ze gezellig mee, die heeft vakantie, dus dat kon mooi.
Mijn dochter kwam thuis met 3 van die vesten, dus ze is nu goed beschermd, dat is fijn. Die vesten zijn toch zwaar, ik ben blij dat ik dat niet de hele dag aan hoef...pfffff.....
Nou had ik niet veel te doen qua oppas want Morgan slaapt hier overdag vaak heel erg goed, zo ook afgelopen dinsdag. Het was de fles, even zitten en toen begon hij alweer te gapen en in z'n ogen te wrijven, zo van ik wil wel weer naar bed. En zo ging het ook. 

Deze is ook zo mooi....Een "vader" en een "kindjes" deur.....Zien jullie hoe BOL die grote deur staat....

Ook nog even bij mijn jarige vriendin geweest.....mooie bos tulpen gebracht en haar toch even gezien.
Ja, ik wilde even weten wat het met je doet,  65 jaar worden.
Gelukkig zag mijn vriendin er goed uit en ze had er zin in om het 65e jaar te vieren. Zo moet het!
Dit is het laatste deurtje voor vandaag....
Fijne dag, groetjes, Marion.













 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten