dinsdag 2 februari 2021

In de ban van de strikjes......

Ik heb er 17 klaar, het is nog niet veel maar het gaat niet om de snelheid, het is gewoon leuk om tussendoor te doen.
Iedere dag maak ik er 5, dat is de opdracht, want jullie weten ook,

 Iedere dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar.

Ik doe het wel op de naaimachine want mijn handen laten het afweten als ik dat met naald en draad moet doen. Als je heel secuur werkt met de machine is het echt goed te doen. Ik werk dus echt van punt naar punt.....en ga dan denk ik net zo snel als een ander met hand. Hierboven kan je het goed zien...

Eerst zet ik het strikje aan elkaar en dan de witte kantjes, dat werkt heel goed. Gisteravond heb ik er nog weer een 20 tal getekend dus ik kan voorlopig aan de slag. Het is echt heel leuk om te doen.
Dus mocht je denken dat je handen het niet kunnen, probeer gewoon eens op de machine, gewoon doen.

Natuurlijk heb ik ook nog 3 tassen gemaakt op de hengsels na dan. Als mijn Jantje weer terug is maak ik ze af.
Wil je ze even zien....
voorkant....

achterkant....
Het borduurwerk van de kringloop is vrij groot, dus ik gebruik er stukken van. 
 Hier heb ik de kippetjes tot zak gemaakt.
Maar ik heb nog 2 leuke tassen gemaakt, ze zijn beide hetzelfde...

Geen borduurwerk op deze tassen, wel leuk stofgebruik....dat vind ik natuurlijk.....

 en zo prutsen we lekker verder.....vandaag weer verder met de strikjes in ieder geval. Nu ik er een aantal heb kan je goed zien hoe leuk het wordt.
Wil je ook meedoen? Er is zelfs een FB pagina van.

https://www.facebook.com/groups/381025323035626

Nou alle info weer op een rijtje gezet.
Fijne dag, groetjes, Marion.
vandaag geen deurtje maar een heel huisje....
een schuilhuisje voor het weer,  in een hele beroemde wijngaard......hele lekkere wijn komt daar vandaan met wel prijskaartje waar wij van schrikken.












 

3 opmerkingen:

  1. Wat een aparte manier van werken, maar wel leuk om te zien😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prima toch dat je het op de masjien doet. Er staat nergens dat het op de hand moet. En als het naar je zin gaat is het helemaal leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joh wat maakt het uit hoe je die strikjes maakt, zolang jij er maar plezier aan beleefd. Die van mij is bij Aljona om doorgequilt te worden. Ik ben reuze benieuwd. Fijne dag, en tot blogs

    BeantwoordenVerwijderen