zaterdag 2 november 2019

Van Marktkraam naar kookboek schrijfster...........

Een aantal mensen kennen deze vrouw vast wel, Jorian Overmars. Van mij is het een klasgenoot, de kleuterschool en de lagere school hebben wij gezamenlijk doorlopen, en daarna scheiden onze wegen.
Tot ik in Hoorn ging wonen en haar aan het werk zag  in haar groenten- en fruitkraam op de Hoornse zaterdagmarkt.
Zij hadden de meest uitgebreide en de grootste kraam op de markt, en het was er altijd druk.
Deze kraam staat bekend om zijn aparte soorten groenten en fruit...en....zij maakte altijd tassen klaar met groente en  een recept. De mensen vonden dat geweldig.
Ze is gestopt met werken, de kraam is er nog, haar broer doet nu het marktwerk.
Zo kreeg Jorian tijd en dat resulteerde in een echt kookboek.
Heb je zin aan dit boek, of wil je er meer over weten, kijk dan maar even op deze link......


Grappig om zo een oud klasgenoot in de krant te zien, ik hoop voor haar dat het kookboek goed gaat verkopen.

Kijk even uit het raam en zie dat het van zonneschijn in regen is veranderd, jammer, ik heb nog een heerlijke wandeling gemaakt vanmorgen in de ZON. Ik had mijn warme hondenwandeljas aan, nou dat had ik beter niet kunnen doen, ik smolt gewoon, 12.6 graden.....De hele week was het fris en dan ineens weer warm......wat een kleurrijk land is Nederland toch qua weer.
Silka maar weer even in het blog, oude foto......

Ik wens jullie een fijn, gezellig weekend...
groetjes, Marion.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten