woensdag 6 november 2019

Het was een dag met een sterretje......

Het is bijna Halloween en ik was ergens en daar stond een heel apart bordje....
Zo pak je dat dus aan, hier komt geen heks langs, knap bedacht....
Maar waar was ik nu.....
Hele rare straatnamen hebben ze in dat plaatsje.....
met vervoegingen....heel apart...
Je zal daar postbode zijn, heel ingewikkeld....
Of nee, de postbode is het natuurlijk gewend.....
De was ophangen is hier heel apart, en ook nog moeilijk { vind ik } er komt geen knijper aan te pas.
Ze hebben hier wel hele leuke huizen........
Sommigen zijn helemaal van hout.....
Hier woonde Sijtje Boes....daar ben ik vroeger wel met mijn tante Annie geweest, die kende Sijtje namelijk goed.
Toch mooi, zo'n dorp als museum....Voor de bewoners zal het niet altijd even leuk zijn denk ik....
Heel apart om te zien, voorkant van de huizen gelijk de weg, en de achterkant gaat nog een heel stuk naar beneden door.
Nu weten jullie vast wel waar ik was....
Wij waren gewoon "op Marken".....zo zeggen ze dat hier want Marken was een eiland en dan zeg je niet in Marken, maar op Marken.
De vuurtoren van Marken noemen ze overigens 
Het Paard van Marken.
Het was gewoon heel leuk en daarna hebben we een heerlijke lunch genomen bij vd Valk Volendam.
Gewoon omdat het kan, leuk toch?

Gezellige avond, groetjes, 
Marion.




2 opmerkingen: