dinsdag 5 november 2019

Gelukkig dat ik zoveel geduld heb.......

Mac, Freelancer, Macintosh, Macbook, Laptop, Computer
Als alles werkt zoals het hoort dan ben ik blij met de computer, maar de laatste week was ik niet zo GROTE BLIJ.....nee, ik kon de computer niet meer in....dus ook geen blogje schrijven....en dat is erg, want ik geniet daar heel erg van.
Maar.....vanmiddag kwam de redder in de nood, een medewerker van onze plaatselijke computer winkel, die heeft het opgelost, dus hier weer een blogje.

We gaan gelijk gezellig van start.
Dit is een tas, gemaakt van een theedoek. Ja, jullie lezen het goed, het was een theedoek.
Deze tas had ik mee naar de regiodag in Hoorn en ik had er succes mee. Het succes had ik niet verwacht aangezien het geen quilt is, maar dat was nou net de clou.
Zo grappig, iedereen vond het zo leuk dat ik een tas van een theedoek had gemaakt.
Op de regiodag in Hoorn was ook de hoofdredacteur van het blad Quiltnieuws, Inge van Koningsveld.
Zij had mijn verhaaltje over de tas gehoord en ze had hem uitvoerig bekeken en kwam toen naar mij toe met de vraag of ik er een stukje over wilde schrijven met foto's erbij en het dan naar het Quiltnieuws wilde sturen zodat ze het in het blad kunnen plaatsen.
Nou dat vond ik best een uitdaging en heb dat dus gedaan. We gaan het zien wanneer het in het Quiltnieuws komt te staan. 
Stiekum ben ik best wel trots....dus mochten jullie denken wat loopt ze moeilijk dan komt dat door die veren, je weet wel.........
Dit is de achterkant van de tas. De theedoek was iets te lang dus de onderkant is omgevouwen maar dat stoort niet.
Met mijn machine heb ik er tekst op geborduurd......
Vond ook nog een bedeltje van de Eiffeltoren, die mocht toch niet ontbreken....
Aan de voorkant heb ik ook wat tekst gemaakt, en zien jullie de siersteek op hengsels, maakt het toch net ietsje specialer.
Vandaag heb ik deze tas weggegeven aan mijn jarige schoonzus, die er heel blij mee was, en daar doe ik het voor.
Ze kreeg ook nog een kussen van mij, en die vond ze ook heel speciaal.....
Die zag er namelijk zo uit.....
Ook dit kussen overtrek is gemaakt van een theedoek, en de afbeelding is een wijnetiket.
Pommard is een plaatsje in de Bourgogne waar hele goede wijn vandaan komt, en dus ook prijzige wijn.
Als eerbetoon hebben ze van een wijnetiket een theedoek gemaakt en die vond ik zo leuk, dus gekocht en er een kussen overtrek van gemaakt.

En zo ben ik lekker bezig in het atelier, verzin het een na het ander, dus morgen vertel ik weer verder.
Voor nu, nog een fijne avond, er komen weer blogjes en dat is fijn ook voor jullie als trouwe fans.
groetjes, Marion.






1 opmerking: