woensdag 27 november 2019

In de ban van letters......

Nog 8 te gaan.....ja, van deze schrijfster had ik een hele stapel gekregen van nicht Gerie en die ben ik nu allemaal achter elkaar aan het lezen. Heerlijk!
Ik hou erg van deze schrijfster, Catherine Cookson, zij kan zo levendig vertellen, en als je in Engeland bent geweest kun je  de omgeving van het boek  heel goed voor je halen.
Maandag was ik in een nieuw boek begonnen en die was gisteravond uit, dus nu mag ik weer een nieuwe.
Deze maar denk ik.....Het is niet zo dat ik de hele dag zit te lezen....maar als ik wat gedaan heb moet ik mijn handen een kwartiertje rust gunnen en dan lees ik dus gewoon een hoofdstuk uit een boek.
Zo gaat dat al een tijdje en ik vind het prima.
Vandaag is het een heerlijke dag om met een boek en een kopje thee, natuurlijk ook chocolaatjes, op de bank te gaan zitten en dan heerlijk te lezen......mmmmmmmmm

Helaas, hier in huis zijn af en toe vreemde machten aan de gang en die roepen mij tot de orde...
Badkamer poetsen, stofzuigen, was ophangen...
Soms wou ik dat ik die machten niet begreep, maar ja mijn opvoeding speelt mij parten.....
Ik had een hele ijverige moeder en die heeft mij met datzelfde werk-virus besmet, genezing niet mogelijk, dus ik poets gewoon.
Na gedane arbeid is het wel fijn om andere leuke dingen te doen, ik heb dan een heel tevreden gevoel.

Het blijft regenen vandaag, zeggen ze, dus vermaak je maar fijn in huis...
Ik wel...
groetjes, Marion.


1 opmerking: