dinsdag 26 november 2019

Rouveen = Stegeman"s Textiel..........

Afbeeldingsresultaat voor foto van iemand in staphorster klederdracht
Zaterdag was ik onverwachts in het plaatsje Rouveen, nabij Staphorst. Hoe kwam dat nou zomaar...
Wel 's morgens keek ik op mijn facebook en toen had de winkel van Stegeman's Textiel een mooie foto gepost....


Het was een foto van theedoeken die een print hadden van een rode boeren zakdoek.
Verliefd!!!

Mijn lief liet ik ze zien en hij zei, daar gaan we straks na de koffie naar toe, wil je dat? Natuurlijk, leuk...
Ik was er nog nooit geweest en wilde er wel graag een keer naar toe...en het was leuk...wat  een stof hebben ze daar....ongelooflijk zo veel....om maar niet eens te praten over Kerststof, stapels...en het hele jaar door in de winkel....
Zo ziet dat er ongeveer uit.....en dan  ook nog 2 van die aardige verkoopsters, zo gezellig om mee te kletsen...de tijd vloog om...en ik wilde natuurlijk ook nog wat meer kopen....
Dat is natuurlijk ook gelukt, wat een keuze....
gewoon leuke lapjes die bij elkaar passen en mijn hobby uitstralen....
Dit zou zomaar wel eens in een quilt kunnen verzeilen.....enig toch die VW retro busjes....
Engelen vleugels stof, wit/goud en wit/zilver, voor elk wat wils...voor de workshop natuurlijk.
en een stukje band, klederdracht band....
De Staphorster vrouwen maken hun kleding natuurlijk zelf en kunnen voor hun stof die ze nodig hebben in deze winkel terecht. Je kan er ook gedragen klederdracht kleding kopen en dat dan eventueel in een quilt verwerken.
Kortom, ik vond het een hele leuke winkel en ga er zeker nog eens kijken.
De omgeving is trouwens ook heel leuk, van die mooie boerderijtjes met van die lage daken en allemaal in die aparte kleur groen geschilderd, het was het uitje meer dan waard.

Dit was het weer voor vandaag,
gezellige dinsdag, groetjes,
Marion.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten