zondag 10 november 2019

Een "schat " gevonden bij Dorcas.............

De kringloop winkels, ik ben er dol op. Vrijdag nog even naar Dorcas-Hoorn geweest, eigenlijk alleen maar op zoek naar borduurwerk of leuke kussen overtrekken. Bij binnenkomst zag ik  al meteen 3 borduurtjes, dat beloofde dus veel goede vangsten, maar daarover hebben we het nog wel.
Dit is een oude naaidoos, een beetje gehavend, maar met veel aandacht en liefde wordt hij weer prachtig.
Kijk, dit is de bovenkant en die is een beetje kaal......schuurpapier en een likje verf doen waarschijnlijk wonderen, dus dat gaan we er aan doen.
Echt de naaidoos is zo leuk....
Dit is de binnenkant......
Hij was voor EDITH, en gemaakt in 1943......staat gewoon op het deksel....Ik denk aan een verjaardags kado, gemaakt in de oorlog......wie weet was het eerst wel iets anders.......
Er zit ook nog een vakjes bakje in, ja, en een sleuteltje...
Het deksel kan zelfs op slot. Al mijn handwerkgeheimen kan ik dus achter slot opbergen.
Nu begrijpen jullie dus wel dat ik een schat gevonden had.

Straks ga ik lekker high tea-en { dit is tegenwoordig toch een werkwoord } met mijn meiden. Gezellig naar " de Tuynkamer "in Hoorn.
Marieke en Marloes hebben dit voor hun verjaardag van mij gekregen. Opa gaat op kleine Phlynn passen en dat is niet moeilijk want Phlynn moet ook nog slapen, dus opa heeft het gemakkelijk.
Wens jullie ook een gezellige zondag,

groetjes, met een gezellig high tea plaatje, 
Marion.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten