zaterdag 30 april 2022

Ik voelde mij een beetje de koningin…..

Vandaag waren we al vroeg uit de veren want we zouden een bezoek aan de markt brengen. Ik werd wakker om 6.15 en dan blijf ik nog even liggen tot 6.30 en dan ga ik eruit. Dat is voor mij normaal, dat doe ik elke dag thuis maar ook op vakantie, dat is mijn ritme…..Mijn lief snurkt gewoon nog even door en dat mag, ik heb er geen last van. Ik wilde uit bed stappen en dat doe ik in principe met 2 benen tegelijk dan kan je namelijk nooit met je verkeerde been uit bed stappen…….maar vanmorgen wou dat niet echt soepel…..oftewel helemaal niet. Ik had pijn in mijn rug en in mijn linker heup….daar zit artrose dat weet ik, maar toch……dit wil je niet op vakantie…..
Maar goed, ik wist de douche te bereiken en heb daar een tijdje onder de warme kraan gestaan, wat niet hielp, maar je probeert wat…..
Na een moeizaam toiletgebeuren van afdrogen en aankleden toch met mijn vriendin Silka op pad….dat pad was vandaag dicht bij….het hondentoilet op de camping, verder kon ik niet. Maar ik wilde per se naar de markt, want deze markt is in het gehuchtje Petit Palais {klein paleis} nou als je daar naar toe gaat voel je jezelf toch een beetje de koningin….Ik dacht misschien helpt het…..
Het zijn allemaal locale boeren en tuinders die hun waren aan de man brengen, een schapenboer die zelf slacht verkoopt lamsvlees

Natuurlijk is er ook de bekende Franse kippengrill en die heeft het een partij DRUK, dat is echt ongekend..Elke Franse bezoeker koopt een gegrilde kip met aardappeltjes en jus, lekker makkelijk….om 12 uur is het bij die kraam stampvol…leuk om te zien.

Natuurlijk ook asperges en aardbeien, Franse kaasjes van koe- en schaap- en geitenmelk.

Olijven en tapenade en natuurlijk de bloemenkraampjes met plantjes voor de moestuin…..maar vandaag hadden ze iets speciaals mee…

Lelietjes der dalen……weet je waarom? Morgen geven Fransen elkaar een bosje lelietjes der dalen, traditie op 1 mei, dus kun je zo ook overal kopen……ze gingen als warme broodjes over de toonbank.
Door mijn gestrompel zijn we weer snel huiswaarts gegaan en hebben we in de caravan maar koffie gezet. Normaal wil ik op de markt een grand café au lait dat is zooooo lekker en gezellig met al die Franse mensen om je heen.
Vanmiddag nog een tochtje gereden, Menerbe, Bonnieux en via de andere kant weer terug. Ik had wel even willen lopen in Bonnieux maar dat ging natuurlijk niet.

Zag onderweg nog wel een mooie oprijlaan…

Voor morgen hoop ik dat ik beter lopen kan want dan is er markt in L’Isle sur Sorgue en daar wil ik natuurlijk graag heen. We gaan het zien en anders dan heb  ik gewoon pech gehad….

Voor straks, welterusten, groetjes uit het Franse land van Marion.





5 opmerkingen:

  1. Oh Marion, wat erg die pijn! Hoop echt dat je morgen pijnvrij bent. Sterkte en beterschap 🙏

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoop op een betere dag voor je, morgen! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ging het net zo goed en dan ineens weer zo'n last. Balen zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei, dat klinkt niet goed. Hopelijk ben je wel naar de markt geweest.

    BeantwoordenVerwijderen