woensdag 6 april 2022

Daar wordt een mens blij van........

Zien jullie die button.....en ook de tekst......Daar staat namelijk
"Blij Je Weer Te Zien"  
Hoe leuk is dat?
We kregen deze button allemaal op de regiodag van het quiltgilde afgelopen zaterdag in Hoorn.
De tekst "Blij je weer te zien" heeft voor mij een speciale betekenis. Ik heb heel wat bazen versleten, oftewel aardig wat baantjes gehad maar er was nooit iemand blij mij te zien totdat ik in de thuiszorg ging werken.
Bij iedere cliënt waar ik binnenstapte was het eerste wat ze zeiden, 'Goedemorgen, wat ben ik blij u te zien".
Die woordjes waren van onschatbare waarde, ik werd gewaardeerd en men was blij dat ik er was, zo lief.
Ik heb begrepen dat alle quilt gilde leden zo'n speld gaan krijgen, ik vind het een mooi gebaar.
En zo zijn we dus op de regiodag van het quiltgilde aangekomen.
Het was een hele gezellige dag met weer allemaal nieuwe dingen en een volle zaal met gilde leden, en dat is ook belangrijk. Ik mocht daar "hangen" zoals dat heet, ja, met de quilt voor Phlynn.

In vol ornaat heeft de quilt zijn verhaal verteld en iedereen heeft hem kunnen zien en natuurlijk daar ook wel ideeën bij gekregen.
Ik vertelde dat de quilt dmv jojo's aan elkaar zit omdat doorpitten geen optie meer is voor mij, aangezien de vingers het af laten weten. Men vond toch dat het dan zo ook een mooie oplossing was, kijk, dat is dan toch weer leuk.
Afijn, de quilt ligt nu op bed bij Phlynn.
Wat deden we allemaal op de regiodag, behalve kletsen.....nou een workshop en wel een hele leuke...
Er was een mevrouw, genaamd Patricia Kockelkoren.
Zij ging ons een kleine cursus Japans verstelwerk leren. Ja, dat is echt anders dan bij ons.
De Japanse vrouwen verstelden vroeger hun kleding met allerlei lapjes en mooie steken. Dit heette Boro en de steekjes Shasiko, zo nu kennen jullie 2 Japanse woorden.
Wij gingen een klein etui maken. Mijn etui staat nog in de steigers.....
Ik ben nu zover, dus nog met de witte steekjes bezig....

En zo gaat het worden. Zo leuk om te maken. Met spijkerstof heb je heel leuk resultaat.
Onze regio leidsters hadden zelfs een spijkerbloes op die manier hersteld.


Hier een tas met Boro techniek....

Om 12 uur begon de pauze en Greet en ik gaan dan kaarten verkopen. Deze kaarten zijn foto's van quilts en daar zitten hele mooie bij. Hier een kleine impressie....



 Daarna gaan we lunchen met natuurlijk, ja hoor, een broodje kroket.
Mijn lievelingslunch als ik op de regiodag ben.

Na de lunch was het tijd voor de show en tell. Er hingen genoeg quilts dus er was veel te vertellen. Mijn patchie vriendin Greet had er zelfs 2 mee.

Ik heb er geen foto van maar hij lijkt hier op....

 Een was wel heel bijzonder, gemaakt van hele kleine driehoekjes. Ze had er 3 jaar over gedaan, met tussenpozen natuurlijk en nu was hij af. Het doorpitten doet zij op een hele aparte manier. De quilt ligt op haar hobby kamer en iedere dag, ja, echt iedere dag doet zij 2 draadjes doorpitten, zo komt het vanzelf af. Goede tip, toch.
's Middag hadden we ook nog een workshopje....we gingen, om in Japanse sferen te blijven, van een lapje een vlinder origami vouwen.
Wat een uitdaging maar het kan. Vraag nog niet naar mijn vlinder want die is er nog niet, ik had het weer drukker met kletsen dan met "werken".....sorry....
Zo was het een zeer geslaagde regiodag, ik kijk al weer uit naar de volgende, ja echt, het is altijd zo'n gezellige dag.

Ik had ook nog een leuke afsluiting van de zaterdag. We hadden de oppas op 2 kleinkinderen, Ilyssa en Ischa, en daar gingen we mee gourmetten. Dat vonden ze erg leuk. Als Ischa erbij is moet je wel opletten want die is gluten intolerant, dus geen gepaneerde kipstukjes en ook geen frietjes bakken in olie waar kroketten in gebakken zijn. Dat kon Oma allemaal in goede banen leiden, dus geslaagd.
Ze bleven ook nog slapen en hadden het erg naar hun zin bij ons. 

Dit was mijn regiodag, gezellig en voldaan.
Gezellige dag, groetjes, Marion.



















 

1 opmerking: