dinsdag 29 maart 2022

Oké, Hij Is Af!!!!!

Gister de laatste hand gelegd aan bovenstaande quilt. Deze is voor kleinzoon Phlynn....en ik maak geen quilt voor kleine jongetjes,  het is een quilt die ook nog mee gaat als hij 18 is { hoop ik }
Ik heb er 96 blokken in verwerkt en door iedere keer een witte diagonaal te gebruiken kwam er deze ruit te voorschijn.
Ik ben fan van Trijntje vd Horst, zij maak quilts van resten, zgn Mestvaalt quilts.
Hier kun je van dichtbij de blok opbouw zien. Witte diagonaal en dan horizontale repen en aan de andere kant verticale repen. In elkaar voegen met een volgend blok en dan krijg je dit resultaat. 
Het is een optie want als je het anders uitlegt dan krijg je een ander figuur. Zo leuk kan het zijn.
Alle repen heb ik op oud gordijnstof genaaid, lekker stevig en ik heb er geen vulling achter genaaid maar een kant en klare achterkant. Dat is stof met vulling tezamen door gestikt.  { Er kunnen spreien van genaaid worden }
Kijk zo ziet dat er uit. Er is hier in de buurt een stoffenhal die dit verkoopt en ik vind het wel handig. Heel warm hoeft de quilt ook niet te zijn want iedereen heeft CV.
Jojo's aan de voorkant met een knoopje aan de achterkant houden de boel op z'n plek. 
Voor mij is doorpitten geen optie aangezien ik ernstige artrose in mijn handen heb....helaas...maar dit is een oplossing. Ik WIL toch een quilt maken, nou dan roei ik wel met de riemen die er wel zijn.
Ik heb er een jaar over gedaan want ik moest natuurlijk ook af en toe tassen naaien.
O ja, de quilt heeft ook nog een naam:

White stripes black dots = boogie woogie....


Ik ben een beetje apart, want ik zet het label op de voorkant......

Zaterdag mag ik weer aanschuiven bij de quilt gilde regio dag in Hoorn en dan mag deze quilt mee. Ik verheug me al op een gezellige dag met allemaal gezellige quiltsters . Het is altijd een feestje, met een broodje kroket natuurlijk, ja, dat dat moet.

Wens jullie een gezellige dag, groetjes,
Marion.

Zo mocht de quilt gister even buiten kijken zodat ik een foto kon maken.









 

5 opmerkingen:

  1. Geweldig leuk voor Phlyn. Ben benieuwd om hem zaterdag te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige quilt krijgt Phlyn, daar kan hij jaren mee doen. Groetjes van Ineke (ArtIneke)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige quilt. Daar is je kleinzoon vast heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen