woensdag 9 maart 2022

Met de E-bike erop uit......

Maandag heb ik de E-bike uit de schuur gehaald want het was prachtig weer en dan wil ik naar buiten, ik denk jullie ook. Had al een lekkere frisse wandeling met de hond gemaakt, dus ging ik met de fiets. Mijn lief was met auto's aan het spelen dus die was al op tijd de deur uit.
Mijn nicht Marijke had een nieuwe knie gekregen dus die heb ik gebeld en ben naar haar toe gefietst om een koppie te doen en  om even lekker bij te kletsen, zo als dat heet.
Ik moest van Wognum naar de Kersenboogerd  in Hoorn, dus best wel een mooi stukje fietsen. Het was wel fris maar toch lekker. 
Ik had dus maandag een belevenis!
Dinsdag was mijn lief wederom uitgenodigd om met auto's te spelen dus had ik het rijk weer alleen.
Wederom de fiets gepakt en naar Hoorn gefietst. Ik heb kussens in de caravan en die komen nog bij mijn ouders vandaan en die zijn gevuld met kapok. Dat zijn zulke lekkere zachte kussens, alleen ze worden een beetje plat. Waar kan je nog kapok kopen? Nou via het internet kwam ik uit op Beterbedretteketet....je weet wel....
Nou zit die in Hoorn dus ik dacht ik waag er een fietstochtje aan.

Een zeer vriendelijke mijnheer ging mij helpen, en ik zeg erbij hij had een bril op....
Ik vraag hem of hij kapok verkoopt......
Nee, wel kussens gevuld met kapok....
Ik zeg dat ik op het net had gezien dat hun het zouden verkopen....
Daar wist hij niks van maar een collega schoot te hulp en schoof een kastdeurtje open...
Daar stonden 2 zakjes kapok....
Hij pakte er een en gaf die aan mij...
Ik vroeg aan hem hoe duur het was...
€ 14,00 mevrouw....
Ik zei dat ik dat duur vond en dat ik ze had gezien voor € 7.50...
Hij ging in de computer kijken......ja, ik had gelijk € 7.50 per zak...
Doe er maar 2 zei ik...
Nee, dat gaat niet want ik heb er maar 1...zei hij..
Ik zag dat er 2 zakken kapok stonden, en ik had geen bril op....?!?!
De boodschap is uiteindelijk gelukt, ik heb 2 zakken kapok.
Na deze belevenis zocht ik nog een andere belevenis, ik ging even naar de Kwantumhal....
Nog weer een paar leuke lappen gescoord, en daar wordt ik dan zo blij van.
Ik ging dit uitje afsluiten met een bezoekje aan Dorcas, de kringloop winkel want die zit er ook vlakbij.
Ik was namelijk op zoek naar een zwart overhemd of bloes.....niet om aan te trekken maar om te slopen en dan op een andere manier  gebruiken. Ik moet kleine zwarte jojo's maken en ik had nog een zwart overhemd maar het is te weinig ik kom te kort. Missie geslaagd bij Dorcas.
Vond ook nog 2 lappen en een borduurwerkje, dus dat was leuk.
Zo had ik dan toch nog een belevenis.
Heftig toch wel 3 belevenissen op 1 dag.....



Wat ik ook nog even aan jullie wil vertellen is dat er op Netflix een serie is te zien die heet
" Pices of her " en dat is de verfilming van het boek "Gespleten" van Karin Slaughter.
Ik ben een groot fan van die schrijfster, misschien jullie ook. Het is erg spannend, dus we hebben weer wat om te kijken.

Zo zie je maar weer, wil je wat beleven dan moet je het zelf doen.
Fijne dag, groetjes
Marion.






 

2 opmerkingen:

  1. Wat een paar geweldige dagen heb je meegemaakt 🥰

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha! Was niet de beste verkoper van retteketet hè! En Pieces of her was spannend! Ik ben al klaar.

    BeantwoordenVerwijderen