woensdag 16 maart 2022

Binnenkort heb ik een feestje..........

 

Het feestje heeft alles te maken met deze gebouwen......dit waren de gebouwen van de DSB Bank in Wognum, nu gemeentehuis van Medemblik.
Hoezo een feestje.....wel het is echt heel bijzonder, maar de DSB Bank bestaat op 9 april 2022  twaalf en een halfjaar niet meer!!!, dus....tijd voor een feestje.
Het klinkt anderen misschien gek in de oren maar we waren eigenlijk een grote DSB familie, we misten elkaar ook na de teloorgang. Er zijn natuurlijk altijd wel wat collega's die je regelmatig ziet, vooral als je zoals ik, in Wognum woont.
Gisteravond had ik mijn oud collega, en helft van het Dreamteam, met haar lief op de koffie. Hoe leuk is dat....nou erg leuk.
Met Ella had ik een bijzondere band en dat kwam hierdoor.
Toen Ella kwam solliciteren, tegelijk met nog een paar andere dames, moesten zij zich melden bij de receptie.....en daar zat ik....
Voor ze kwamen werd ik gevraagd door de leidinggevende die de sollicitatie gesprekken zou gaan voeren om ook een keuze te maken, gewoon op de eerste indruk. De sollicitant werd namelijk mijn partner bij de receptie, wij moesten dingen samen regelen en daarom moest het wel klikken tussen ons.
Ella kwam binnen, zag en overwon. Wat een heerlijk mens, gezellig, vol humor { amsterdamse humor} en ze hield ook van hard werken.
Ik had mijn keus gemaakt terwijl ik heel gezellig met haar zat te kletsen terwijl zij zat te wachten op haar sollicitatie gesprek.
De leidinggevende hoorde dit ook en die had meteen ook haar keuze gemaakt, bleek achteraf.
Wat een gezellige werkjaren hebben we gehad, vooral toen we naar bovenstaande gebouwen gingen verhuizen want toen zaten we letterlijk dagelijks naast elkaar bij de receptie. 
Wij waren het dreamteam....echt waar.....er waren mensen die daar niet zo goed tegen konden, maar het werkte wel. Ook al moesten we hard werken, we hebben ook veel gelachen.
Vooral als ze het had over iemand die volle zalen trok met een poffertjes porum...heerlijk die uitspraken.
Iedereen uit het pand kon bij ons terecht voor vragen, kleine verdrietjes, een paracetamolletje, maandverband, een naald en draad of veiligheids spelden en wat al niet meer. En wat er bij ons gezegd werd bleef bij ons.
Het was van "men vraagt en wij draaien wel".
Jammer, dat het zo moest lopen, ik weet zeker dat wij er anders nog steeds hadden gewerkt.
Het feest zal zijn in het AZ voetbalstadion, ooit Dirk Scheringa zijn BABY......
Hoe leuk is dat.....ben benieuwd wie ik allemaal zal tegenkomen. Ik kom samen met mijn 2 dochters, die hebben er beide gewerkt. Zo'n bedrijf was het, er werkte hele jonge mensen, middelbare mensen en wat oudere mensen, en heel veel vrouwen. En weet je waarom?
Vrouwen kunnen goed multitasken en dat wist Dirk maar al te goed.

Er komt nog wel een verhaaltje hierover, voor nu fijne dag,
groetjes, Marion.







1 opmerking: