vrijdag 29 april 2022

Een ritje met de auto…….

Deze foto is een kiekje van een theedoek die ik vorig jaar heb gekregen voor mijn verjaardag van nicht Gerie. Hij ligt te shinen  als kleedje op tafel en dat staat heel gezellig….en..we denken aan jou, Gerie.

Vandaag wederom een hele mooie zonnige dag, lekker met Silka naar het bos geweest. Dat is hier aan de overkant van de rivier, ja, de Sorgue. Deze camping ligt aan de rivier, als je bij het water wilt staan kost dat extra. Wij staan wat verder, liever wat dichter bij het toiletgebouw…..dat krijg je als je wat ouder wordt……en van stromend water moet je vaker plassen….

Wat hebben we vandaag nog meer gedaan dan koffie drinken en lunchen met een geweldig lekker doorbakken stokbrood, baguette bien cuir genaamd…..Ik heb gezwommen en het water was weer wat warmer dan gister….na 3 uur nog een ritje gemaakt met de auto naar Gordes….


Dit plaatsje hebben ze ooit zo tegen de rots gekwakt en zijn toen gaan bouwen. Ieder huis zit aan de ander vast en toch blijft het allemaal hangen en staan. Bijzonder toch als je bedenkt dat er bij ons geen huis gebouwd kan worden zonder te heien…..hier hoeft dat allemaal niet…..
Na Gordes zochten we de route op naar de Abbaye de Senanque……

Ik wist tot voor enkele jaren geleden niet dat dit een plaatje van een klooster was. Ik zag wel vaak op kaarten en foto’s het kerkgebouw en de bloeiende lavendel ervoor maar niemand kon mij vertellen waar het was. Misschien vroeg ik het niet aan de juiste persoon, dat zal het zijn….
Heel toevallig kwamen wij jaren terug langs dit klooster en toen wist ik niet wat ik zag….mijn kerk met lavendel ervoor…..hij hangt als foto op een prominente plaats in onze huiskamer, gewoon omdat ik het een prachtige plek vind voor een klooster.

We reden onze route verder en kwamen toen bij een hek met een oprijlaan….nee, er stond nog net geen tankstation….


Maar dat hek inspireerde mij zoals jullie kunnen zien….ooit al eens een foto hier gemaakt en daar heb ik toen een tuinposter  van laten maken dus ik zie iedere dag deze oprijlaan….toch wel echt een mooi plaatje….en dan dat hek totaal, zien jullie de schaduw van dat hek…dat zag ik nu pas….zo leuk…
En zo werd het dan ook weer avond, tijd voor de maaltijd. Wat schafte de pot vandaag…nou een echte Italiaanse risotto met kip, courgette, uien en champignons en lekker gekruid. Het was weer smullen, en het leuke was dat ik het buiten kon koken, en dat is echt mijn ding. De buitenkeuken daar hou ik van.

Ik zou zeggen een fijne avond en tot blogs,
Groetjes, Marion.

Mooi doorkijkje zonder deur….


 





2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto’s. Leuk dat je eindelijk vond waar en wat voor gebouw er op de foto stond. Geniet maar lekker van de zon. Hier was het de hele dag koud en bewolkt.

    BeantwoordenVerwijderen