donderdag 28 april 2022

We zijn verhuisd…….

                                                                                  Van de druiven naar de papavers….


 Van de druiven naar de papavers, dat is niet zo ver, slechts 300 km vanaf Fleurie. Het was in Fleurie af en toe een beetje nat en wat bewolkt en ik wilde toch eigenlijk graag de zon nog wel even ontmoeten. Als je toch al zover in Frankrijk bent is een kleine rit met de auto echt wel te doen. Dus zijn we nu op een vertrouwd adres in de Provence, camping La Couteliere, gemeente Fontaine de Vaucluse. Wij komen hier al 10 jaar nadat wij een andere camping niet leuk vonden zijn we hier gestrand en dat tot groot genoegen. Het is hier geweldig, bijna altijd mooi weer, gezellige camping met ruime plaatsen en gezellige eigenaren. Wij voelen ons hier senang.
Gister hier naar toe gereden en dan moeten we ook door de stad Lyon…..dat is voor mij een dingetje want vroeger ging ik met mijn ouders al naar de cote de azur, en dan moesten we door de tunnels van Lyon. In 1972, in een auto zonder airco, met 2 rokende ouders en dan in  de file  komen te staan in de bloedhitte in zo’n tunnel…..ik heb daar een trauma aan overgehouden, echt waar. Maar goed, we moeten er toch door heen of heel veel kilometers om rijden, geen optie met die dure brandstofprijzen. We gingen erdoor en het ging in een keer goed…yes….mezelf weer overwonnen….





In Fleurie hebben we zondag nog mooie oude auto’s gespot op het Wijn plein van het dorp. Gewoon een clubje oude mannen die het leuk vinden om in een oude auto te rijden….De chauffeur van de Panhard zei tegen ons dat hij zich bijzonder amuseerde……ze kwamen bij het wijnhuis vandaan, dus ik denk dat ze wel een wijntje gehaald hadden…..C’est la vie Français ……
Wij gingen zondag ook nog een ritje maken naar het kapelletje van Fleurie en toen zag ik een Wisteria zo mooi in de bloei……
Mooi toch? Je ziet ze hier overal in volle bloei staan en dan die geur….heerlijk….

Dat kapelletje is echt het gezicht van Fleurie….


Ooit heb ik dit kapelletje ook op de kiek gezet in september en dan sterven de druiven af en staat als het ware het druivenveld in vuur en vlam qua herfst kleuren……echt zo mooi.
Maar goed nu ben ik dus in de Provence en geniet van de zon…vandaag in het buitenbad gezwommen…..nee, het was niet koud, wel 23 graden was het water, dus prima te doen. Het wordt verwarmd door zonne energie en aangezien de zon hier goed zijn best doet heb je heerlijk zwemwater op temperatuur en warme douches. Poetin kan de hik krijgen, zo denken ze er hier ook over…..Quest que c’est de hik en francais……{ Wat is de hik in het Frans…}

Ik wil nog even antwoord geven op de vraag van de camping in Meursault…..er is nog maar een klein stukje terrein over voor caravans of tenten, ik denk ongeveer 20 plaatsen en niet op de mooiste plekjes van de camping. Wij zijn daar 40!!! Jaar met veel plezier naar toe gegaan maar nu wil ik er echt niet meer heen. De houten huisjes hebben natuurlijk de mooiste plekken gekregen, er wordt zo zomer en winter geld verdiend en daar gaat het om. Dus Mieke, het is aan jou…ga eerst kijken voor je boekt…
Er is wel een alternatief, de stadscamping van Beaune, of de camping van Chagny……dan ben je wel in die mooie omgeving….

Goed dit was het verhaaltje voor vandaag, voor straks slaap lekker….
Groetjes, Marion.





4 opmerkingen:

  1. Groot gelijk om naar de zo te gaan ook al is Fleuri nog zo mooi(en dat is het zeker) 😊 Veel plezier nog🐞🦋

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig & heerlijk, echt vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet er lekker van vooral van zon die wil hier nog niet echt warm worden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, een camping met zwembad. Ik lees je blog met veel plezier ( via via op terechtgekomen). Bedankt voor je reactie over Meursault.

    BeantwoordenVerwijderen