zaterdag 23 april 2022

Samen een brood halen bij de Boulanger…….

Daar gaan we, samen naar de bakker. Silka kan hier tussen de druiven lekker los lopen en dat is fijn. Soms ook niet want ik heb hier wel eens gestaan vanaf 9 uur ‘s morgens tot 11 uur!!! Voor ze eindelijk weer met me mee ging naar de caravan. Ja, dit verhaal is echt waar gebeurd 2 jaar geleden op de verjaardag van mijn lief. Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee en toen heb ik allerlei verwensingen naar de hond gedaan en dat vond ze zo onaardig van mij dat ze dacht ik mag nu wel gauw mee gaan anders wordt ik ter plekke een zwerfhond.Maar goed vanmorgen ging het prima……

Kijk, de druiven hebben hier al kleine blaadjes, Fleurie ligt iets hoger dan de plaats Beaune en dat zie je dus terug in het temperatuur verschil. Het is hier erg heuvelachtig dus heel geschikt voor goede wijn, vooral witte. Ook de bekende Beaujolais wijn komt hier vandaan. In het dorp is een grote Coöperatie waar de wijnboeren hun druiven brengen. Ik ben hier eens geweest in September, zo leuk, echt een aanrader….wat een wijndrukte…..
We lopen samen verder….
 Kijk, Silka vindt een druivenstam, en gaat daarmee aan de haal…..even lekker los rennen. 
Ik sjok er wel achter aan….ik ben allang blij dat ik  dit steile paadje weer kan lopen na mijn knie problemen.
Nog een klein stukje en we zijn boven in het dorp. Silka maar even aan de riem doen.
Fleurie staat bekent om dit kleine kapelletje en het toornt  hoog boven het plaatsje uit. Echt zo leuk om te zien.


We zijn bij de bakker aangekomen en gelukkig staan er naast de moderne winkelpui mooie oude deuren, ze zijn van de bakkerij…de winkel moet uitstraling hebben voor de bakkerij is dat niet nodig. Daar ben ik het mee eens, mooie oude deuren.
Vandaag nemen we 2 baguettes, want ik had gister Ratatouille gemaakt en daar blijft altijd iets van over om een heerlijk soepje van te maken, wat Franse kaas erbij en natuurlijk een wijntje….Ja, we leven weer als die bekende persoon in Frankrijk……lekker hoor!


Op het wijnplein voor de coöperatie zie ik 2 schilderingen, zgn. Trompe L’oeuil…..alles lijkt net echt maar is echt nep.
Foto gemaakt en weer terug met Silka los door de druiven. Wacht zie ik daar dan toch ook nog een wijnkasteel…..

Het is er een, een echte…..met torentjes….
We zijn bijna weer bij de camping…..ik roep Silka en ze komt meteen, beloon haar met een koekje en we gaan naar de caravan. Goed gegaan, brave hond.
Maar ik zag toch ook nog een oude deur….
Zo was onze wandeling heel gezellig, ik hoop dat het zo blijft…..duimen maar en misschien moet ik bij dat kapelletje maar een kaarsje gaan branden….
Fijne zaterdag, groetjes, Marion.















2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke wandeling en het avondeten klinkt ook heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke dagen moeten dit zijn, beetje relaxen......

    BeantwoordenVerwijderen