donderdag 29 april 2021

Ik was een beetje zenuwachtig...........

 

Gister moest ik naar de tandarts en die zit in Hoorn, dus bedacht ik dat ik dan daarna wel even kon gaan "Winkelen".......
Op de ouderwetse manier, gewoon erheen rijden, uitstappen, mondkapje voor en dan gewoon naar binnen......niemand die vraagt wat ik kom doen, ik mag gewoon kijken en kopen of niets kopen. Dat vond ik namelijk lastig als ik een afspraak met een winkel had gemaakt.......ik vond dan zelf dat ik niet met lege handen de deur uit mocht......
Ik was helemaal een beetje zenuwachtig om zomaar te gaan winkelen, het voelde heel apart.
Maar goed, ik was dus gister bij de Kwantumhallen en kwam met hele mooie lappen terug om weer tassen van te maken.
Ik moest een stemmige stof hebben voor het schilderij van de oude meester, en ook voor de Rie Cramer.
Die Rie Cramer wordt een tas voor mijn oudste dochter, zij vond hem zo mooi en vroeg of zij die mocht hebben. Natuurlijk, en ik vond ook een mooie lap erbij.
Nou hoe vinden jullie deze combi, zo'n lekker fris rood ruitje, beetje nostalgisch, dat past er perfect bij.
We gaan er binnenkort mee aan de slag, want ik moet nog 20 vierkanten naaien voor mijn mesthoopquilt, en die wil ik eerst af, die 20 blokken, nog niet de hele quilt.
Mochten jullie nu denken wat ligt daar een rotzooi op tafel dan zal ik dat bij deze even rechtzetten...
Er ligt geen rotzooi maar "Mest" voor de quilt, je zou het ook kleur ideeën kunnen noemen. Zo kan ik elke keer kijken wat bij welke strip gaat passen. Heel ZEN om te doen.

Dan krijg je dus dit soort resultaten.....
Als de resterende blokken klaar zijn ga ik weer wat tassen naaien.

Vandaag een goeie dag om in het atelier te werken, de regen komt hier met bakken uit de lucht. Gelukkig liep ik al vroeg met de hond toen was nog zachte regen.
Wens jullie ook een leuke dag, ondanks de regen...
groetjes, Marion.
Zo grappig, beide deuren hebben een herstelplank aan de linkerkant.........Waar komt dat door?
Dat vraag ik mij dan af......










2 opmerkingen:

  1. Snap je hoor, het blijft een vreemde tijd he.
    En inderdaad met een afspraak voel je het toch als een verplichting om met iets naar huis te gaan he. We moeten er maar onze weg in vinden allemaal. Je bent mooie blokken gemaakt en leuke stofjes gescoord, succes ermee..................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is vreemd om zomaar een winkel binnen te kunnen, maar gelukkig ben je goed geslaagd, dus dat was een fijn eerst winkelbezoek.
    De quilt wordt vast mooi, heerlijk om zo je lapjes op te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen