donderdag 1 april 2021

Halen mijn eitjes de Paasdagen......

Er liggen nog wat paaseitjes op het schaaltje.....het kipje bewaakt ze met hand en tand....kippen hebben geen handen en geen tanden....maar dit terzijde....In de winkel zijn ze hoegenaamd uitverkocht! en het moet nog Pasen worden. Ik snap hier iets niet....
Weken liggen er al paaseitjes in de supermarkten, het is net zoiets als kruidnoten, en als het snoepfeest er dan echt is,.......... zijn de eitjes OP!

Gelukkig blijven mijn paashaasjes wel lekker springen en ze geven af en toe een belletje....heel klein belletje aan een heel klein veiligheidsspeldje, gewoon schattig......Het blijft een leuk kussentje en het staat gezellig als paasitem. Waar het patroontje vandaan komt, nou dat kunnen jullie wel raden...
Steekjes&Kruisjes natuurlijk, maar al wel wat jaartjes geleden, dus of ze het nog hebben is de vraag.

Dit is ook zo'n leukerd....heel makkelijk te maken en ik heb er ook verschillende uitgedeeld, gewoon omdat dat leuk is.....
Het is ook een klein kussentje met 2 hele oude knoopjes en een oud stukje kant....en een hartje maakt het compleet.....
Het patroontje weet ik niet meer, helaas.....
Maar er is nog een leukerd, en dat is niet per se een Paasitem, maar voorjaar....
Mijn lammetje, met belletje...echt zo'n schattig kussentje wat bij ons gezellig in de woonkamer mag hangen.....
Patroontje, ja hoor, ook van Steekjes&Kruisjes.

Nou dit is mijn Pasen aandeel, nu nog wat anders....
Wat ben ik aan het lezen....
Een heerlijk boek van deze schrijfster.....
Wat schrijft dit mens toch leuk en onderhoudend......Het gaat altijd over meerdere mensen en allemaal met hun eigen onvolkomen heden en daar gaat ze dan heel mooi op in....echt heel leuk om te lezen...Overigens vind je ze vaak bij de kringloop, even zoeken maar er staan er vaak genoeg om je leeshonger te voeden.
Ik doe na ieder werkje een hoofdstuk, want dan krijgen mijn handjes even rust, maar soms heeft ze wel hele lange hoofdstukken, dan moet ik mezelf weer even toespreken om weer aan de slag te gaan....anders komt het werk niet af.
Nou was gister mijn lief weer met auto's aan het spelen dus had ik mijzelf een soort van vrije dag gegeven....lekker buiten in het zonnetje zitten lezen, dat was wel heel lekker.

Maar ik heb ook nog wat op de naaimachine gedaan....dat doe ik dan weer 's avonds, lekker in mijn atelier, radio aan op zender Radio 10, daar is altijd 's avonds Lex met zijn heerlijke programma, gewoon genieten.....
De Bow Ties...
Ik wil dus blokken maken van 5 strikken horizontaal en 5 strikken verticaal en dan die blokken weer aan elkaar zetten en zo rijen maken. Ik heb er nu 4 aan elkaar gezet om te kijken hoe het wordt....
Ik ben tevreden......

Kijk hoe leuk dit strikje uitkomt, goed gelukt met die smiley in het midden....Ik maak de strikjes van allemaal restjes en doe er af en toe 4 van hetzelfde stofje, dat kan wel, die liggen elkaar niet in de weg.
Zo leuk als je dan die stofjes voorbij ziet komen en dan denk je weer aan die broek of die jurk....grappig toch.....
Ik denk dat ik zo weer aan het einde van mijn verhaaltje ben...
Fijne dag, hoewel veel kouder dan gisteren, maar wel zonnig, dus....
En succes met de Paas boodschappen.....hahaha.....
groetjes, Marion.

Dit hek inspireerde mij tot het maken van deze foto.....











 

2 opmerkingen:

  1. Ja heerlijke boeken Meave Binchey volgens mij heb ik ze allemaal al gelezen. En het is ook wel gedateerd het gaat over het oude Ierland en ik denk dat het er niet zo meer aan toe gaat. Helaas komen er geen nieuwe meer bij, ze is overleden. Maar ze blijven leuk om te lezen. Je strikjes gaan lekker. Goede paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke borduurwerkje heb je gemaakt. En ook druk met een quilt: heerlijk hoor om zoveel hobby’s te hebben. Ik ben ook fan van Maeve en herlees haar boeken regelmatig .
    Fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen