zondag 28 maart 2021

Een klein verhaaltje over een klein mannetje.....

Dit is Phlynn, nu 4 jaar oud en erg bijdehand.......daar gaat dit verhaaltje over...


Om 's morgens 7 uur ging onze telefoon, we lagen nog in bed.....ik keek op het schermpje en zag dat het mijn jongste dochter was die belde. Wel vroeg, maar dat kan, misschien moesten we even oppassen....
Ik nam op en zei, * hallo, met Marion Blaauw.....*
Het bleef qua stem geluid stil maar ik hoorde wel ademhaling en vingergeluidjes....
nog maar keer vragen wie er aan de telefoon is......
*Hallo, wie is er aan de telefoon?*
Nog steeds geen antwoord.....
{ Natuurlijk had ik al in de gaten dat dit Phlynn moest zijn }
Ineens.....*Hallo Oma *, met lach geluidjes...
*Hallo Phlynn*,. zeg ik terug...
*Wat ben je aan het doen*......geen antwoord....
Dan vraag ik * waar is mamma.....*
*Die is beneden* zegt hij...
Dat doet mijn dochter iedere ochtend, de kat naar buiten en alvast de verwarming wat hoger en dan mag Phlynn als hij wakker is even een filmpje kijken op haar telefoon.
Je verzint zo wel het een en ander als je alleenstaande moeder bent.
Maar Phlynn kan dus ook bellen met mamma's telefoon, bijdehandje....
Dus ik zei tegen hem dat hij dat niet mocht doen en dat oma nu niet verder ging praten door de telefoon... 
*Dag Phlynn......dag oma....*
Daarna heb ik een berichtje geappt aan mijn dochter met het verhaal van het bellen van Phlynn.....
Een half uurtje later kwam er een appje binnen van mijn dochter.
Ze had gevraagd aan Phlynn of hij oma had gebeld, of aan telefoon had gehad...
Nee, die had hij niet gesproken....
Een kwartier later zegt Phlynn tegen zijn moeder...
Ik mag van oma niet met de telefoon spelen!!
waarvan akte.
Heerlijk, zo'n bijdehandje.
*****
Hij heeft het trouwens wel van zijn moeder...
Ooit had ik tegen mijn jongste dochter gezegd dat als ze iets verzweeg of de waarheid niet vertelde er een letter J van jokken op haar voorhoofd te zien zou zijn.
Zo kwam ze ooit met haar hand plat tegen haar voorhoofd gehouden vertellen dat zij het een en ander niet had gedaan.......
Zien jullie het voor je?



Wat heb ik gedaan afgelopen week.....
Tassen genaaid, weer even wat anders dan strikjes...
Kijk maar even mee....
Een borduurtje van een sterrenbeeld.....

Dat werd het zakje voor het fietssleuteltje....

De merklap mocht op de voorkant, en die was toevallig geborduurd door iemand uit Wognum, mijn woonplaats, zo bijzonder....

Hier zie je lap iets beter.....

En de binnenkant is gevoerd met een geborduurd ontbijtlaken, gemaakt door mijn moeder.
Maar ik had er nog een...
Komt ie...
De binnenkant heeft borduurwerk ......

De buitenkant niet want de stof is van zichzelf al speurig.....Er zit wel een fietssleutelzakje opgenaaid, dat dan weer wel....
Heb ik er nog een.....
De stof van de tas is nogal druk, maar dat is ook weer een uitdaging....

Onverwachts kwam dit borduurtje met de post deze week en hij past perfect bij deze tas....qua kleur ook...en in een huis staan meubels o.a.....kijk maar op de tas...win/win....

Ja, ook een fietssleutelzakje erop, dat stofje was net genoeg.....

en gevoerd met een ander overgebleven lapje......daar moets ik een randje aanzetten maar dat zit op de bodem dus niemand die het ziet. 

En zo waren er toch weer 3 tassen klaar voor de verkoop.
Ik hoop zo dat het doorgaat op 14 juli.....als jullie je nu allemaal aan de regels houden en als we dan snel worden ingeënt met die entstof uit Italië, die daar maar ligt te wachten, nou dan moet het lukken.
Sorry hoor, ik vind dat het enten veel te langzaam gaat, dat moet toch echt sneller kunnen in 2021!!

Genoeg gekletst weer, fijne zondag,
groetjes, Marion.
Omdat het vandaag Palm Pasen is deze foto van een mooi versierd kruis in de wijngaarden van de Bourgogne.
Als alles "normaal" zou zijn dan ging ik Pasen vieren in Frankrijk, helaas.......

















 

1 opmerking:

  1. Wat een leuke tassen. Ik heb heel wat borduurwerk van mijn moeder liggen wat ik niet meer ophang. Maar ik kan ze wel verwerken tot tassen. Goed idee.
    Via via kwam ik op je leuke blog. Heerlijk om te lezen en ik vind je foto aan het eind iedere keer heel leuk. Hoewel ik er wel een beetje heimwee van krijg.

    BeantwoordenVerwijderen