dinsdag 23 maart 2021

De "Goudweger" is er klaar voor...............

 

Dit is een te borduren pakket van de Goudweger.......ik heb een geborduurd exemplaar......gevonden in de kringloop.
Tussen alle schilderijen vond ik een geborduurd exemplaar van de goudweger, hij zat wel in een lijst maar niet achter glas, en dat is een nadeel.
Waar hangen dit soort schilderijen meestal denk je........juist bij oudere mensen. Daar hangen ze vaak al jaren gewoon in de woonkamer jaar in en jaar uit tot ze overlijden en dan gaat het weg naar de kringloop en dan ben ik nog blij dat ze dat gedaan hebben want eigenlijk hadden ze het ook meteen in de vuilnisbak kunnen gooien.
Dit schilderij "stonk" namelijk een uur in de wind......het zag bruin van de nicotine en van andere aanslag, dus een sopje was wel op zijn plaats.
Nadat ik het 4x in de week had gezet en er heel vies water vanaf kwam heb ik het borduurwerk met ossengalzeep  ingesmeerd, en dat hielp....
De man had namelijk geen wit haar en geen witte manchetten, alles was een onbestemde kleur bruin.
Waarom ik het dan toch meeneem? Nou voor de voldoening en de pret!
Zie hoe leuk de tas met de goudweger is geworden, ziet hij er niet lekker "fris" uit?
Ik moest ook nog het nodige rek en trek werk verrichten want het borduurwerk was scheef.....uiteindelijk heb ik er randjes afgesneden en dat moest ik scheef doen dan werd het recht, ja dat is een doordenkertje.
Zo zie je maar, het leven van een tassen maakster gaat  ook niet over rozen.
De stof vond ik erg goed passen, het geeft een huiskamer gevoel. En het maakt de tas leuker omdat het schilderij nogal een donker "werk" is.

Natuurlijk ook weer een fietssleutelzakje erop gemaakt, wel van wat restjes, maar dat mag de pret niet drukken, toch?
De naam van het schilderij heb ik er ook op gezet, op het zakje....
en natuurlijk is de tas ook gevoerd, met een mooie batik stof.
Batik is ook kunst, dus dat past mooi bij elkaar, een goed huwelijk zal ik maar zeggen.

De batik stof was eigenlijk een shawl en nu is de shawl op deze manier weer in gebruik, hoe leuk is dat.
Weer een blij schilderij wat lekker naar buiten mag...gered van de vuilnisbak en iemand kan nog veel plezier hebben van deze tas.

En de Goudweger zal gerust doorwegen helaas geen goud meer, maar vast wel andere dingen.
Gezellige dinsdag,
groetjes, Marion.

Dit is ook leuk gedaan, de ornamenten in een andere kleur.....












1 opmerking: