zondag 7 maart 2021

Zondag, alweer een week om....

Een beetje voorjaar op dit plaatje...het is een oude foto gemaakt in de Bourgognestreek waar ik graag een weekje ging kamperen rond de paasdagen.
De wijngaarden doen je hier nog niet denken aan heerlijke flessen bourgognewijn.....De natuur ontwaakt langzaam maar als ze is ontwaakt heb je in 100 dagen de wijnoogst!
En zo ziet het begin van een grote wijnrank eruit...slechts twee kleine tut-blaadjes koesteren zich in de zon.....Ik blijf dit fascinerend vinden....in 100 dagen een wijnoogst....van dit naar grote trossen druiven...bizar toch?
O, wat zou ik graag daar nu even willen kijken.....misschien is die man er ook wel weer met zijn paard....
En de wijnboer, hij ploegde voort....
Bij de gewonere wijnsoorten gaat er een trekker met ploeg [je] door de wijnvelden ....maar sommige duurdere wijn velden worden met een paard en een speciale ploeg geschoond.....heel mooi om te zien...
En wat ik ook altijd zo mooi vond zijn de wegkruizen, mooi versierd met palmtakken en linten....in aanloop naar Pasen.
Deze kruizen zie overal in de wijngaarden.....
Mocht het weer kunnen en weet je niet wat je rond pasen zou willen gaan doen...zoek de Bourgogne streek op en geniet van het dan al heerlijke weer daar, en kijk vooral heel goed om je heen. Er is echt van alles te zien en natuurlijk is er wijn te koop, die is dan van het afgelopen jaar, maar wel lekker.
Dit was een soort van reisadvies zal ik maar zeggen.....hahaha....
Ik heb gewoon heimwee, dat is het.

Wat heb ik verder op handwerkgebied gedaan....
Natuurlijk Bow-ties { strikjes } gemaakt en 2 tassen afgemaakt.
Ik moest weer het een en ander uitstellen want mijn naaimachine, Jantje, was weer uit logeren....Gister weer opgehaald en toen meteen aan de slag...stiekem kijken of alles nu goed is, ik hoop het....
Kijk hier is de 1e tas.....

Het is een beetje een jungle tas geworden....maar om de stof zo op de helft te gebruiken krijg je een leuk effect. Zakje erop voor het fietssleuteltje en gaan met de banaan. Zie je ze op de stof...en nee, ik heb de stof niet verkeerd gebruikt bananen hangen niet maar groeien op een kam, mocht je er aan twijfelen.

Deze tas heeft weer een borduurwerkje....en heel groot borduurwerk van de kringloop, waarschijnlijk voor een kinderkamer, maar wel een leukerd.
Op de achterkant heb ik een zakje gemaakt van een restje....
Dus je kan met deze tas op de fiets gaan, je sleuteltje kan veilig opgeborgen worden, dank zij het zakje met de kippen...
Nou hoop ik wel dat binnenkort de kringloop ook weer open gaat....mijn oude borduurwerken raken op....
Ik begrijp alleen niet hoe ik daar op afroep moet winkelen....je weet toch nooit van te voren wat je gaat vinden en die medewerkers weten toch niet wat ik precies zoek ....moeilijk verhaal denk ik.....we wachten rustig af.....
Maar ik ben ook nog met een heel klein quiltje bezig.
Ik heb binnenkort een kadootje te vergeven, ook al kan ik er niet heen vanwege de corona maatregelen, dan stuur ik het op.
Het is voor een postzegelverzamelaar....
9 lapjes aan elkaar gestikt, toen de postzegels erop geplakt, met een heel klein drupje lijm en nu moet er nog organza overheen en dan stik ik dat vast rond de postzegel. Er komt natuurlijk ook nog een bies omheen en een tunneltje aan de achterkant voor het stokje. Het stokje kan ook een boomtakje worden, dat is ook wel speels.

Het zijn trouwens hele leuke zegels, strand tafrelen uit New Zealand.....en ik had er 9 verschillende, dat was ook nog een gelukje.
De zegels komen bij mijn overleden tante vandaan, die spaarde ze....en weggooien vond ik zonde dus nu kon ik er wat mee.
Postzegels zijn vaak hele mooie plaatjes.....

Zo, weer genoeg gekletst voor vandaag, fijne zondag...
groetjes, Marion.
Geen deur maar een heel mooi hekwerk......in de Bourgognestreek......waar anders...





















 

1 opmerking: