donderdag 18 maart 2021

Een rondje rond met de auto......

Een pareltje in het groen....voor mij dan....
Als mijn lief een dag niet in zijn auto heeft gereden dan heeft hij die dag niet geleefd. Hij is ook blij dat hij nu leeft en niet over 20 jaar want dan zullen er allerlei milieu maatregelen zijn die auto rijden zullen gaan ontmoedigen. 
Zelfs een elektrische auto is voor hem geen optie want hoe trekt zo'n auto de caravan en hoe lang gaat het tanken van stroom duren onderweg in het buitenland.....en niet onbelangrijk...

Hoe komen we aan stroom!
 
Stroom komt niet uit de grond opborrelen dus dat moeten we maken, wel ziedaar het probleem. Als straks iedereen elektrisch rijdt wordt het hard werken voor de stroommakers.
Ik ga het zien tegen die tijd, maar nu rijden wij nog lekker met onze { schone}  diesel in de rondte.
Terwijl wij zo een klein toertje maakten zag ik bovenstaand pareltje in het groen.
Het is in Schellinkhout, en de vraag is hoe lang zal het de stormen nog overleven?
Zo zie je maar weer, dicht bij huis is ook van alles te ZIEN, je moet alleen wel KIJKEN.


Ook had ik nog een afspraak met onze juwelier hier in het dorp.....ik had een probleem van pijnlijke aard...
Aangezien ik artrose heb worden de knokkels van mijn vingers dik, dit kan per dag verschillen en soms zit er een ontsteking in de knokkel en dan wordt het wel heel dik.
Dat was nu het geval...die ring die om mijn ringvinger zat moest AF, en wel meteen....
Ik maakte dus een afspraak met Leo, want die heeft een ringsnijapparaatje.....een soort zaagje met een beschermend randje.
Het was een fluitje van een cent, en mijn vinger kan nu rustig "dik " worden.....helaas dat proces stopt niet.
Heb nu een grotere ring gekocht die rustig onder knokkel blijft zitten....want ik ben een vrouw en een beetje een ekster, dol op glimmers.....En ja, deze ring kan ook weer makkelijk af als het nodig is.
Goed dit was een klein verhaaltje op de donderdag, dochterlief belde net en komt een bakkie doen         { westfries gezegd} gezellig.
Fijne donderdag, groetjes, Marion.







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten