zaterdag 20 maart 2021

Ik had een date......met de kringloopwinkel..........

Ja, een heuse date van 30 minuten had ik met kringloopwinkel Noppes.
Waarom ik daar heen wilde? Wel iedereen heeft van alles en nog wat opgeruimd dus heel veel spullen zijn bij de kringloop gebracht en dan is het logisch dat ik kom. Ik zoek natuurlijk geborduurde schilderijen of andere geborduurde dingen, kunnen ook tafelkleden zijn. Maar goed ik was binnen en dan kijk ik eerst even bij de gordijnstoffen, niet dat ik gordijnen zoek maar soms hangen daar wel eens mooie stoffen tussen waar ik weer wat mee kan. Ik had geluk.
Een hele mooie theedoek met een kat erop, nog splinternieuw, het kaartje hing er nog aan. Ook was er nog een tafellopertje van Clayre & Eef, splinternieuw, kaartje er nog aan. Yes, de date verliep goed, ik had al 2 leuke dingen, en ik had nog 25 minuten, dus gauw naar boven want daar is het borduurwalhalla....
Kom ik daar aan staat er een hele grote merklap precies voor de trap uitgestald, zie je, ze wisten dat ik kwam.


Zo blij, maar we gingen niet zoenen, dat mag niet van corona { gelukkig }
Kijk, ik laat hem even zien...en wat details....
schattige details, wiegje en kindertjes die touwtje springen...

De huwelijks boot.....

de levensboom, die staat precies in het midden, die wordt gehalveerd, dat moet helaas....

en hier de initialen....en je kan het grote ABC zien....

Het is echt een hele brede lap, dus door de midden heb ik 2 kanten van een tas.
Nee, dat is niet zonde, zo krijgt het werk weer een 2e leven. Niemand hangt dit tegenwoordig meer in zijn woonkamer, behalve ik. Deze wordt tas, en een hele leuke. 
Wil je hem hebben als ie af is, dan mag je dat aan mij melden dan kan je hem kopen, en stuur ik hem op.
Ik zocht natuurlijk verder, maar waar waren de schilderijen ?
Alles was veranderd en alles stond op een andere plek, mmmmmmmmmm
even aan iemand vragen dan maar...
Daar was de kringloop mevrouw druk bezig en zij liep met mij mee....
"Alles staat nu hier en er zit ook borduurwerk tussen dat heb ik vanmorgen gezien, ik help je wel even..."
En dat deed ze, we vonden er samen wel 7!!!
Yes, wat een goede date had ik....
Ik zal die andere ook even showen, zo mooi als ze zijn...
Het borduurwerk van de rozen....

gaat mooi passen met het kleedje van Clayre & Eef....leuk toch....
Wat was er nog meer....
Een heel modern borduurwerk met keukengerei.....dit kan een hele leuke tas worden.....
Nog een moderne, High Tea....hier komt denk ik geen tas van maar een quiltje.....ik heb daar een idee bij.....
Deze dan, zo mooi en heel fijn geborduurd..... vast een dochter die dat voor haar vader heeft gemaakt en nu is de beste man er niet meer, zijn huis is leeg gehaald en het een en ander naar de kringloop gebracht.......{zo zit ik dan te denken}......en nu lag hij bij de kringloop....ik heb hem gered....Voor een tas is hij wel geschikt want je hebt dan wel een grote tas...ook wel eens makkelijk als je naar de markt gaat voor appels en sinaasappels en peren...alles kan los in de tas....Hij wordt gemaakt en komt te koop....
Was er nog meer, ja zeker....

een kleed van 12 vlinders...ik denk per tas kant 2 stuks, dus dan heb ik 3 tassen.....Ja, zo ben ik aan het rekenen. Als ik deze zomer op de Weversmarkt wil staan samen met Greet moeten we wel koopwaar hebben. Onthoud het maar even...

Weversmarkt Hoorn op 14 juli 2021
*******************************

Als corona het toelaat....
Ik had ook nog een oude meester, geborduurd en heel vuil.
Ik kan hem nog niet laten zien want hij ligt nog in een badje, lekker te soppen.
Ik heb er wel een plaatje van...
De Goudweger van Salomon Koninck
Het is een mooie oude meester, dus het wordt ook een leuke tas.
Nou dit was een goed vangst alles bij elkaar. Maar er kwam nog meer op mijn pad...
Mijn schoonzus kwam even koffie drinken en had wat voor mij mee...Ze was ook naar de kringloop geweest en had daar wat gevonden voor mij....
Ja, een prachtig borduurwerk, en heel groot...
De 12 maanden van het jaar....echt heel mooi...




Dat kunnen 12 tassen worden......of ga ik het anders doen....misschien toilettasjes....kan ook...hier ga ik nog even op broeden....
Nou dit was toch een goede date, zo bij de kringloop...
We zijn zonder zoenen uit elkaar gegaan maar ik denk wel dat ik nog een volgende afspraak wil over een tijdje......

Die tijdsloten vind ik niet prettig, maar daardoor kunnen we wel weer wat, dus ik neem het maar voor lief.
Fijn weekend allemaal, jullie hebben gezien dat ik mij niet ga vervelen de komende tijd...
groetjes, Marion.

Nog een laatste plaatje dan....gewoon op een deur van een poort, van metaal. 
Wel bij een wijn domein, dat zie je zo aan de druivenbaard.





















 

3 opmerkingen: